۱۲ هزار راننده حمل بار سنگین استان قزوین در روز‌های شیوع ویروس کرونا با حمل کالا‌های اساسی مردم، نبض اقتصاد و تولید کشور را به دست گرفتند.
کد خبر: ۸۴۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸ 02 May 2020

 ۱۲هزار کامیون دار قزوین زیر بار سنگین کرونا، به دل جاده زدند

به گزارش خبرگزرای تابناک قزوین ،  مدیرکل راه و شهرسازی استان با قدردانی از فعالان صنعت حمل و نقل این استان در خدمت رسانی به مردم گفت: یکی از گروه‌های مشاغل تلاشگر که خالصانه و متعهدانه در دوران بحران کرونا خطر را به جان خریده و شب و روز در دل جاده‌ها طی طریق می‌کنند، همین فعالان حمل و نقل و رانندگان حمل بار هستند که صحنه تلاش و فداکاریشان در بسیاری از مواقع از دیده‌ها پنهان مانده است.
جواد حق لطفی افزود: ناوگان خستگی ناپذیر حمل بار در برهه‌های سخت تاریخ از جمله جنگ تحمیلی، سیل و زلزله همواره در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار داشته و با رساندن کالا‌ها و ارزاق عمومی نقش حیاتی خود را در خدمت به مردم و دفاع از اقتصاد و تولید کشور ایفا کرده اند.
وی گفت : این تلاشگران امانتدار و شب زنده دار در این روز‌های بحران کرونا نیز که همه باید برای قطع کامل زنجیره انتقال ویروس در خانه بمانند، رنج روز‌ها دوری از خانه و کاشانه را به جان خریده و با طی مسافت‌های طولانی برای رساندن بار، رسالت خود را برای آسایش مردم به آخر رساندند.
حق لطفی افزود: امروز که ویروس نامیمون کرونا ترمز فعالیت بسیاری از مشاغل را کشیده است، صد‌ها دستگاه کامیون و تریلر به صورت شبانه روزی در سرتاسر راه‌های کشور در حال تردد هستند و با انتقال مواد خام مورد نیاز مراکز تولیدی و همچنین محصولات آن‌ها در منظومه اقتصادی کشور نقش آفرینی می‌کنند.
وی افزود : در 2 ماهه اخیر فعالان این عرصه علاوه بر تداوم حمل کالا‌های اساسی، جابجایی مواد بهداشتی و درمانی را نیز به طور مضاعف در اولویت کاری خود قرار دادند تا نیاز‌های مردم و حوزه بهداشت و درمان به مواد بهداشتی برطرف شود.
حق لطفی تصریح کرد: در این راستا با توجه به موقعیت ممتاز قزوین در تولید مواد شوینده و بهداشتی، از ۱۵ اسفندماه سال ۹۸ تا پایان فروردین ماه امسال ۶۹ هزار و ۸۶۷ تن کالای پاک کننده و ضد عفونی کننده توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای قزوین جابجا شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۵۵ درصدی داشت.
وی گفت :  هم اکنون نیز که با ادامه شیوع ویروس کرونا این صنف مجاهد و خدمتگزار لحظه‌ای از ادامه فعالیت دست برنداشته و با جابجایی کالا‌های اساسی مدافع تولید و اقتصاد کشور شده اند، ایثار آنان هیچ گاه از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نخواهد شد و همه ما به آن‌ها و خانواده هایشان ادای احترام میکنیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود :  در این مدت با توجه به اینکه رانندگان ناوگان حمل و نقل مجبور به تردد و حضور در مراکز اعلام بار بودند به منظور رعایت فاصله اجتماعی تمام نکات بهداشتی طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پایانه بار رعایت شد.
منبع : صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار