کد خبر: ۸۴۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 02 May 2020

 

  دشمنان از نگاه قرآن هیچگاه قابل اعتماد نخواهند بود/ با اکرام یتیمان در قیامت مورد اکرام خدا قرار می‌گیریم/ جایگاه معلم و کارگر در پیشرفت کشور عظیم و بی بدیل است 

به گزارش خبرگزرای تابناک قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در برنامه زنده تلویزیونی «سروش آسمانی» که در موعد هفتگی نماز جمعه به صورت زنده از شبکه قزوین پخش شد، در خصوص آثار تقوا اظهار کرد: خدای متعال در قرآن به مناسبت اهمیت هر موضوعی، آن مطلب و موضوع را در جاهای مختلف مطرح کرده و یا در بیان، گاهی معمولی و گاهی با جدیت خاصی بیان شده است و تقوا از جمله موضوعاتی است که بارها و به انحاء گوناگون مطرح شده است.

 

وی تصریح کرد: رسول اکرم(ص) فرمودند ماه رمضان بهار دلهاست و امام علی(ع) در نهج البلاغه فرمودند که قرآن بهار دلهاست و با این مقدمه اثر تقوا را بیشتر در ماه برکت و رحمت می توانیم درک کنیم.

 

امام جمعه قزوین بیان کرد: در سوره آل عمران خداوند 10 ویژگی از دشمن را مطرح می کند و خدا می فرماید اگر می خواهید آسیب نبینید، زیر چتر تقوا بروید تا در مقابل آنها قدرتمند باشید.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: خدا فرموده مبادا دشمنان که مقابل شما هستند را خودی فرض کنید و با آنها خودی شوید، آنها از نقشه و نیرنگ علیه شما خسته نمی شوند، آنها می خواهند شما را خسته کنند و از پای در بیاورند.

 

وی ادامه داد: خدا فرموده اگر صحبت های آنها را بشنوید، بغض و کینه و عداوت همواره از آنها شنیده می شود اما همه دشمنی شما این نیست که از آنها می شنوید، آنچه که در سینه هایشان علیه شما دارند، بیشتر و خطرناک تر از آن چیزی است که برای شما ظاهر می کنند.

 

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: خداوند همه نقشه ها و عداوت دشمنان را مطرح می کند و سپس می فرماید اگر شما اهل تقوا باشید هیچ اتفاقی برای شما نمی افتد.

 

امام جمعه قزوین افزود: خدا فرموده ممکن است شما از سر ساده لوحی به دشمن دل ببندید اما بدانید آنها منافع شما را نمی خواهند و این شما هستید که به همه کتابهای آسمانی ایمان دارید اما آنها این ایمان را ندارند و قول و قراری با خدا ندارند اما وانمود می کنند که این اعتقاد را دارند و در حقیقت دروغ می گویند.

 

وی ادامه داد: در ادامه این آیات خدا فرموده آنها وقتی در مقابل شما به نتیجه نمی رسند، از عصبانیت دست های خود را گاز می گیرند و شما در این موقعیت به آنها بگویید مرگتان باد و از عصبانیت بمیرید.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خدا فرموده هر جا شما موفق شوید، دشمنان عصبانی می شوند و امروز وقتی ما ماهواره می فرستیم آنها عصبانی می شوند و وقتی سردار سلیمانی به شهادت رسید، آنها خوشحال شدند.

 

آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: خدا ما را تشویق کرده که آنها را عصبانی کنید تا آنها از عصبانیت بمیرند و خدا نفرموده که کاری به دشمن نداشته باشید تا آنها نیز با شما کاری نداشته باشند. در قرآن آمده اگر می خواهید از دام ها، حیله ها و نیرنگ ها در امان باشید، اهل تقوا باشید و بدانید با تقوا ذره ای آسیب در مقابل دشمن نخواهیم دید.

 

وی در ادامه به شرح خطبه شعبانیه پرداخت و اظهار کرد: خطبه شعبانیه رسول گرامی اسلام(ص) در حقیقت تشریح تقواست. حضرت فرموده اند هر کسی در این ماه موفق شود روزه داری را افطاری دهد، به او ثواب نجات یک امت و ملت داده می شود و شاید مجموعه این حرکت تحکیم پایه های اجتماعی و از بین بردن فقر و تقویت محبت در جامعه باشد.

 

امام جمعه قزوین اضافه کرد: حضرت می فرمایند گناهان با این کار بخشوده می شود، البته حق الناس باید پرداخت شود و آن چیزی که بین خدا و بندگان است بخشیده می شود. حضرت فرموده اگر نتوانستید افطاری دهید، با بخشی از خرما روزه داری را افطاری دهید.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه یکی از مراحل مهم زندگی هر انسانی گذر از پل صراط است، تصریح کرد: پیامبر(ص) فرمودند هر کسی در این ماه اخلاقش را نیکو کند و تکبر را زیر پا بگذارد، خوش رو شود و کینه توزی را کنار بگذارد، خدا کاری می کند که از پل صراط به آسانی عبور کند و پاهایش نلرزد.

 

وی افزود: هرکسی نسبت به دیگران تخفیف قائل شود و اگر نیروی کار دارد با آنها مهربان باشد و با همسرش مهربان باشد در روز قیامت نیز خدا با او با مهربانی رفتار می کند. اگر کسی شر، غضب و خشم را از دیگران کنار بگذارد، روز قیامت شر، غضب و خشم از او دور می ماند. اگر کسی یتیمی را اکرام کند روز قیامت مورد اکرام خدا قرار می گیرد.

 

آیت‌الله عابدینی به موضوع اکرام اشاره کرد و گفت: کمک به یتیم باید همراه با کرامت انجام شود و کمک دهنده باید خودش را نوکر یتیم بداند و هیچ منتی برای کمک خود قرار ندهد، اگر اینگونه عمل کند در قیامت خداوند نیز با کرامت با او رفتار می کند.

 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: پیامبر(ص) فرمودند اگر کسی بتواند در ماه رمضان ارتباطات گسسته را برقرار کند، دلخوری ها را به ارتباط مجدد تجدید کند، صله رحم را ترویج کند، روز قیامت مشمول لطف و رحمت خدا قرار می گیرد، چنانچه اگر کسی قطع صله رحم کند خداوند رحمتش را در روز قیامت از او بر می دارد.

 

وی در ادامه به اهمیت جایگاه کارگر از نگاه اسلام پرداخت و با تبریک روز کارگر اظهار کرد: همه مردم قدر زحمات کارگران را می دانند و همه بسیج هستیم تا نگاه رهبری که مدتهاست، نام سالها را پیرامون موضوعات اقتصادی انتخاب می کنند و با این کار به جایگاه کارگری اهمیت و احترام گذاشته اند را ارتقا دهیم.

 

امام جمعه قزوین با بیان اینکه کارگران با کار و تولید، بندگی خدا را می کنند، بیان کرد: وقتی رهبر فرزانه انقلاب امسال را سال جهش تولید عنوان کردند یعنی در شرایط تحریم و فشار هم کارگران ما ظرفیت تقویت و ارتقای تولید را دارند و این مهم جایگاه ارزشمند این قشر زحمت کش را نشان می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با تبریک روز معلم، تصریح کرد: اولین معلم همه ما، مادران هستند و کار معلمی را برایمان انجام دادند و همه باید اول دست مادران را ببوسیم. پدران معلمان ما هستند و قدرشان را بدانیم و دستشان را ببوسیم و قدر همه کسانی که نقش راهنمایی و جهت دادن در زندگی ما داشته اند را بدانیم.

 

وی عنوان کرد: در این روز استاد شهید مطهری به شهادت رسیدند و همه ما مستقیم و غیر مستقیم تحت تاثیر آموزه های آسمانی ایشان بوده ایم و امیدواریم با مطالعه کتاب های آسمانی ایشان همواره تحت تاثیر کلام ایشان باشیم و قدر معلمی امام (ره) و رهبری را نیز بدانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار