از چهارشنبه شب تصاویری از لاشه یک موجود ناشناخته،عجیب و نادر در فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد انتشار یافت که براساس اطلاعات کوهنوردان، این لاشه در منطقه خرم‌ناز شهرستان بویراحمد کشف شده است.
کد خبر: ۸۴۴۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 30 April 2020

کشف لاشه یک موجود عجیب توسط کوهنوردان در شهرستان بویراحمد خبرساز شد. از چهارشنبه شب تصاویری از لاشه یک موجود ناشناخته،عجیب و نادر در فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد انتشار یافت که براساس اطلاعات کوهنوردان، این لاشه در منطقه خرم‌ناز شهرستان بویراحمد کشف شده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه گفت: این موضوع توسط کارشناسان محیط زیست استان در حال بررسی است که در صورت مشخص شدن جزئیات آن، به مردم اطلاع ارسانی می شود.
سید اسد الله هاشمی،افزود: این لاشه باید بصورت میدانی و با هماهنگی کارشناسان و اساتید سازمان محیط زیست کشور بررسی شود و نتیجه کار کارشناسی به اطلاع عموم خواهد رسید.
وی بیان کرد: منطقه "خرم ناز" شهرستان بویراحمد یکی از مناطق شکار ممنوع استان کهگیلویه و بویراحمد است.
گفتنی است که در استان کهکیلویه و بویراحمد در ارتفاع ۲۵۰۰ متر از سطح دریا منطقه ای با پوشش گیاهی بسیار زیبا، رودخانه و حیات وحش وجود دارد که به منطقه شکار ممنوع "خرم ناز" شناخته می شود.
همانطور که گفته شد منطقه شکار ممنوع خرم ناز پوشش گیاهی بسیار زیبایی دارد که خوشبختانه به علت جلوگیری از چرای بی رویه دام ها حفظ شده و گسترش یافته است. پوشش گیاهی این منطقه شامل خارهای کوتاه، چند نمونه کنگر، کاهوی وحشی، فرفیون و گیاهان مرتعی بوده و درختانی شامل بادام وحشی، بلوط، بنه، بید، گلابی و گردوی وحشی، زالزالک، سنجد، ارژن، الـوک(بخورک) و … در این منطقه می رویند.
انواع سهره، دم جنبانک، جغد، دارکوب، گنجشک سانان، خرس، گراز، گرگ، شغال، کفتار، روباه، سنجاب، خرگوش و انواع پستانداران کوچک از جمله حیات وحش منطقه شکار ممنوع خرم ناز هستند. وسعت این منطقه ۱۹۹۳۵هکتار است. / ایسنا
دانلود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار