معاون وظیفه عمومی انتظامی استان کرمانشاه از مشمولان غایب و غیر غایب متولد سال‌های 1355 تا 1381 خواست طابق قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.
کد خبر: ۸۴۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 30 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،سرهنگ «علی اشرف نجفی» در خصوص وضعیت اعزام نیروهای وظیفه به خدمت سربازی، اظهار داشت: افرادی که قبل از سن مشمولیت ترک تحصیل کرده و یا فارغ التحصیل شده‌اند با ورود به سن مشمولیت (18 سال تمام) 6 ماه مهلت دارند تا وضعیت خدمت خود را مشخص کنند.

وی افزود: دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی مشمول که دارای معافیت تحصیلی بوده و برابر سقف سنوات تحصیلی تعیین شده مشغول به تحصیل هستند در صورت ترک تحصیل، انصراف، اخراج و یا فراغت از تحصیل حداکثر به مدت یک سال مهلت معرفی خواهند داشت.

سرهنگ نجفی تصریح کرد: همچنین متعهدین خدمت در نیروهای مسلح یا دستگاه‌های دولتی که قبل از اتمام مدت تعهد به هر دلیل شرایط ادامه خدمت در یگان را نداشته از تاریخ انصراف از تعهد، حداکثر به مدت 6 ماه مهلت داشته تا با مراجعه به دفاتر پلیس به اضافه 10 برای انجام خدمت دوره ضرورت اقدام کنند.

معاون وظیفه عمومی پلیس کرمانشاه ادامه داد: سربازانی که حین خدمت توسط شورای یگان معاف دایم یا موقت می‌شوند ظرف مدت یک هفته با در دست داشتن مدارک و مستندات برای رسیدگی به معاونت وظیفه عمومی انتظامی استان کرمانشاه مراجعه کنند.

وی گفت: مشمولانی که در مهلت تعیین شده وضعیت خدمتی خود را مشخص نکرده و وارد غیبت شوند باستناد ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی از خدمات اجتماعی شامل استخدام، امکان دریافت وام، دریافت مستمری از سازمان‌های دولتی و وابسته و نهادهای قانونی، گرفتن پروانه کسب، دریافت گذرنامه و... محروم خواهند شد.

سرهنگ نجفی تصریح کرد: طبق ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا 3 ماه باشد، 90 روزاضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از 3 ماه باشد تا 180 روز اضافه خدمت خواهند داشت.

این مقام انتظامی در پایان یادآوری کرد: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یکسال است علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت، مشمول فراری نیز محسوب شده و به مراجع قضائی معرفی می شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار