مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: با توجه به شوع فصل برداشت تاکنون ۱۶ هزار تن کلزا و ۹ هزار تن گندم از کشاورزان حوزه جنوب استان خریداری شده است.
کد خبر: ۸۴۳۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷ 30 April 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ کامران سلیمان‌پور اظهار داشت: عملیات برداشت گندم و دانه روغنی کلزا در سال زراعی ۹۸ - ۹۹ در شهرستان‌های مهران و دهلران آغاز شده و با ابلاغ پروتکل های بهداشتی مبنی بر ضدعفونی و گند زدایی و همچنین رعایت فاصله اجتماعی اکنون کامیون های حمل گندم و کلزا در مراکز خرید حضور می یابند.

وی افزود: قیمت مصوب دولتی امسال برای خرید برای هر کیلوگرم گندم معمولی ۲۷ هزار ریال، گندم دروم ۲۶ هزار ریال و دانه روغنی کلزا به ازای هرکیلو گرم از کشاروزان ۴۳ هزار و ۶۰۰ ریال است.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام یادآور شد: امسال پیش بینی می شود که ۲۷۰ هزار تن گندم از گندم زارهای استان خریداری شود.

سلیمان پور میزان گندم برداشت شده در سال گذشته را ۲۵۸ هزار تن اعلام کرد و گفت: سال گذشته ۲۱ هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خریداری شد که امسال پیش بینی می شود این آمار به حدود ۲۶ هزار تن افزایش یابد.

وی اضافه کرد: ۱۷ مرکز خرید گندم و هشت مرکز خرید دانه روغنی کلزا در استان ایلام با ظرفیت ۲۶ هزار تن در نظر گرفته شده و در زمینه خرید و ذخیره گندم و کلزا هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام ادامه داد: دانه روغنی کلزا با توجه به اینکه زود فاسد و خراب می‌شود و به علت نبود صنایع تبدیلی و روغن‌کشی در استان بلافاصله بعد از برداشت به استان‌های دارای کارخانه‌های روغن‌کشی ارسال می‌شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار