با حضور وزیر جهاد کشاورزی؛
۱۲۳ طرح زیربخش کشاورزی با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم پنج هزار و ۹۲۰ نفر با حضور وزیر جهاد کشاورزی و از طریق ویدیو کنفرانس بوسیله رییس جمهوری مورد افتتاح یا کلنگ زنی قرار می گیرد.
کد خبر: ۸۴۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸ 29 April 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ وزیر جهاد کشاورزی امروز وارد استان ایلام شد و این طرح ها فردا پنجشنبه یازدهم اردیبهشت ماه در حوزه های دام و طیور، گلخانه، صنایع تبدیلی و تکمیلی، آب و خاک، منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور وی افتتاح یا کلنگ زنی می شود.

در سفر وزیر جهاد کشاورزی چهار سیلوی ذخیره گندم با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می گیرد و با آغاز به کار این سیلوها ظرفیت ذخیره گندم استان ایلام به ۴۰۰ هزار تن افزایش می یابد.

بهره برداری از ۱۱ طرح دام و طیور با سرمایه گذاری بیش از هفت میلیارد تومان و اشتغال زایی ۳۹ نفر، آغاز عملیات اجرایی یک مجتمع گلخانه ای و سه طرح آب و خاک با اشتغال زایی ۵۸۰ نفر و سرمایه گذاری ۷۱ میلیارد تومان از این طرح هاست.

اما از مهمترین پروژه های مد نظر در سفر وزیر جهادکشاورزی به استان ایلام بهره برداری از شبکه ها و سیستم های مدرن آبیاری و زهکشی به وسعت ۲۶ هزار هکتار در شهرستان های مهران، ایوان و دهلران است.

این طرح ها از محل پروژه های مهم مهار آب های مرزی، سامانه گرمسیری و احیای دشت های ایلام و خوزستان با اعتبار ۳۷۱ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی است که بهره برداری از این طرح ها اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم پنج هزار و ۲۰۰ نفر را در پی دارد.

بدون شک وجود این طرح های آبی و خاکی و سیستم های مدرن آبیاری در کاهش بیکاری، افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی استان به ۲۶۰ هزار تن در سال، ارتقای وضعیت رفاهی، معیشتی و اقتصادی کشاورزان استان منجر می شود.

وزیر جهاد کشاورزی امروز از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان می شد و بازدید از پروژه های کشاورزی استان ایلام در شهرستان های مهران و دهلران در دستور کار سفر ۲ روزه کاظم خاوازی به استان ایلام قرار دارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار