رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: در سال زراعی جاری عملیات مبارزه با آفت سن گندم در سطح ۱۳۵ هزار هکتار از مزارع استان زنجان انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۴۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲ 29 April 2020

مبارزه با آفت سن گندم در ۱۳۵ هزار هکتار از مزارع زنجان 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: در سال زراعی جاری عملیات مبارزه با آفت سن گندم در سطح ۱۳۵ هزار هکتار از مزارع استان زنجان انجام می‌شود.

جواد تاراسی، در رابطه با آفت «سن مادر»، اظهار کرد: در سال زراعی جاری عملیات مبارزه با آفت سن مادر در سطح ۲۰ هزار هکتار و مبارزه با سن پوره نیز در ۱۱۵ هزار از مزارع گندم استان در دستور کار قرار گرفته و عملیات‌های مورد نظر برای مبارزه با افت سن گندم در استان زنجان از اواخر سال گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ اکیپ برای پایش مزارع استان تشکیل شده است، سال گذشته در سطح ۱۰۶ هزار مبارزه با آفت سن گندم در استان انجام شد، افزود: در سال زراعی جاری عملیات مبارزه با آفت سن گندم در سطح ۱۳۵ هزار هکتار از مزارع استان زنجان انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه از لحاظ تامین تجهیزات و سم مورد نیاز برای سم‌پاشی مزارع کمبود و مشکلی در استان وجود ندارد، تصریح کرد: سن گندم مهم‌ترین آفت گندم و جو در ایران بوده که اقدام به تغذیه از مواد درون گندم یا جو کرده و در نهایت محصولی که عاید کشاورز می‌شود، خوشه خشک و سیاه شده گندم و جو است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم آبی و ۲۹۱ هزار هکتار دیم است که با توجه به بارش‌های خوب، سطح سبز مزارع استان نیز صد درصد تحقق پیدا کرده است.

تاراسی با بیان اینکه در سال‌جاری هدف‌گذاری زنجان برای تولید گندم بیش از ۵۰۰ هزار تن بوده که پیش‌بینی‌ می‌شود تولید این محصول برای بیش از ۴۳۰ هزار تن انجام شود، خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ درصد گندم استان در شهرستان خدابنده تولید می‌شود.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار