کد خبر: ۸۴۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷ 29 April 2020

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: زمینه خواهرخواندگی شهرکرد و داغستان روسیه فراهم شده و با رفع کرونا و دعوت از مسئولان داغستان این خواهرخواندگی به طور رسمی امضاء می‌شود.

سجاد رستمی روز چهارشنبه در نشست توسعه صادرات غیرنفتی این استان افزود: این خواهرخواندگی زمینه شکل‌گیری ارتباطات و همکاری در حوزه‌های گردشگری، صادرات و واردات کالا و خدمات، گردشگری سلامت و گردشگری علمی را فرهم می‌کند.

وی ادامه داد:این خواهرخواندگی باید بین شهرداری شهرکرد و داغستان و اتاق‌های بازرگانی این دو منطقه امضاء شود،که مقدمات این موضوع فراهم شده و با عادی شدن روابط پس از رفع شیوع ویروس کرونا قطعی می‌شود.

رستمی در ادامه با اشاره به موانع صادرات محصولات تولیدی استان از مبادی گمرک استان، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از صادرات استان از مبادی دیگر استان‌های کشور انجام می‌گیرد و اصلاح این رویه نیازمند هماهنگی و تمهیدات بیشتر است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در همین راستا مقرر شده است تا با هماهنگی بین گمرک استان و شرکت ورق خودرو که از شرکت‌های بزرگ صادراتی استان به شمار می‌رود هماهنگی شود تا اظهارنامه گمرکی این کارخانه از سوی گمرک استان تنظیم شود.

رستمی خاطرنشان کرد: همچنین هماهنگی شد تا از طریق اداره ‌کل حمل و نقل و پایانه‌ها تمهیدات لازم برای تامین سوخت کامیون‌های شرکت سیمان برای حمل محصولات صادراتی این شرکت انجام گیرد.

به گزارش ایرنا، کاشی و سرامیک، موکت، لوازم خانگی، محصولات فلزی و پلاستیکی، خوراک آبزیان، محصولات کشاورزی و ادوات کشاورزی عمده محصولات صادراتی استان به شمار می‌رود که به کشورهای عراق، افغانستان، ارمنستان، هند، ترکیه، رومانی،آذربایجان، پاکستان، ترکمنستان و کویت صادر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار