رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی زرین دشت از آغاز برداشت گندم، جو و کلزا در زرین دشت خبر داد.
کد خبر: ۸۴۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴ 29 April 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: غلامرضا شفاعت رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی زرین دشت اظهار کرد: برداشت از مزارع گندم، جو و کلزا از هفته اول اردیبهشت ماه آغاز شد.

او با بیان اینکه سطح قابل برداشت محصولات آبی و دیم میزان ۲۲ هزار و ۸۹۴ هکتار است که از این میزان ۸ هزار و ۶۷۴ هکتار گندم آبی، میزان ۸ هزار و ۹۴۳ هکتار گندم دیم، یک هزار و ۳۴۶ هکتار جو آبی، ۳ هزار و ۶۷۱ هکتار جو دیم، و میزان ۲۶۰ هکتار به کلزا آبی اختصاص می‌یابد.

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی زرین دشت ادامه داد: با توجه به بارندگی‌های خوب و به موقع در امسال پیش بینی می‌شود از هر هکتار گندم آبی به طور متوسط ۴ تن، گندم دیم ۹۰۰ کیلوگرم، جو آبی ۳ تن در هکتار، جو دیم ۷۰۰ کیلوگرم و کلزا ۱.۵ تا ۲ تن محصول برداشت شود.

او افزود: پیش بینی می‌شود میزان تولید گندم آبی و دیم ۴۲ هزار تن، جو آبی و دیم ۶ هزار و ۵۰۰ تن و میزان تولید کلزا ۴۵۰ تن شود.

غلامرضا شفاعت اضافه کرد: دو مرکز خرید حاجی آباد و دبیران جهت تحویل محصولات در نظر گرفته شده است که کشاورزان برای تحویل محصول برداشت شده به این مراکز مراجعه خواهند کرد.

او گفت: بر اثر سیل و طوفان سال ۱۳۹۸ برخی مزارع ۴۰ تا ۵۰ درصد خسارت دیده و با کاهش عملکرد روبرو خواهد شد.

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی زرین دشت بیان کرد: همچنین ۲۲۶ هکتار کلزا دیم که در شهرستان کشت شده بود به علت وقفه بارندگی در یک بازه زمانی از رشد کلزا، رشد آن کاملا متوقف و دچار خسارت ۱۰۰ درصدی شد.

شفاعت افزود: در جهت خدمت رسانی به کشاورزان و برداشت به موقع و تامین کمباین‌های مورد نیاز بر اساس دستورالعمل‌های لازم اعم از معاینه فنی، تامین سوخت، نرخ برداشت اقدام لازم انجام و به مراکز ارسال شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار