محمد باقر منوچهری خبرداد:
به گزارش تابناک سمنان: محمد باقر منوچهری مدیر کل غله و خدمات بازرگانی سمنان گفت: در سال گذشته ۸۴ هزار تن گندم به ارزش یک ۱۴۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از بهره برداران و کشاورزان سراسر استان خریداری شده است.
کد خبر: ۸۴۳۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷ 29 April 2020

ویژگی‌های دانه گندم

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی سمنان ظهر چهارشنبه درجلسه کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه در سال ۹۸، مقدار ۸۴ هزار و ۳۵۹ تن گندم طی ۱۱ هزار و ۷۹۹ محموله از بهره برداران استان خریداری‌شده است، ابراز کرد: ۲۸ مرکز در سطح استان وظیفه خرید تضمینی گندم از کشاورزان را بر عهده داشتند.

وی گفت: در سال جاری ۲۹ مرکز خرید گندم در استان فعالیت خواهند داشت که از این تعداد ۹ مرکز خرید دولتی، انبارهای ملکی و کارخانجات آرد بوده و ۲۰ مرکز توسط مدیریت تعاون روستایی ایجاد خواهد شد.

محمد باقر منوچهری با اشاره به تداوم روند خرید گندم در سال ۹۹ بیان کرد: برای گندم خریداری شده در سال گذشته ۱۴۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف شد.

منوچهری افزود: سهم شاهرود از این مراکز هفت مرکز، میامی پنج مرکز، گرمسار سه مرکز، دامغان سه مرکز، سرخه دو مرکز، آرادان دو مرکز و سرخه یک مرکز است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۸۸ تن آفتابگردان و ۷۱۹ تن کلزا از کشاورزان استان سمنان خریداری‌شده است، ابراز داشت: برای خرید کلزا هفت مرکز در استان پیش بینی شده که این مراکز در شهرهای گرمسار، آرادان، سمنان و بخش کالپوش دایر خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان در ادامه گفت: برای پرهیز از افزایش هزینه‌های تبعی خرید به علت نزدیکی به سایر مراکز خرید و همچنین یکپارچه نبودن فرآیند آن شامل باسکول، انبار و دفتر کار، پیشنهاد می‌شود تعدادی از مراکز خرید مباشران در سطح استان حذف شود تا کارها تسهیل شوند.

منوچهری بیان کرد: خرید گندم امسال بر پایه اطلاعات ثبت شده در سامانه پهنه بندی و تکمیل از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان انجام خواهد شد و خارج از این سامانه، به هیچ وجه امکان خرید گندم از کشاورزان وجود ندارد.

وی همچنین گفت: زمان شروع خرید گندم بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی بوده و پس از ایجاد این مراکز، از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۲۱ خرید گندم از کشاورزان انجام خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار