کد خبر: ۸۴۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹ 29 April 2020

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند با بیان اینکه ویروس کرونا ۶۴۶ نفر را در دماوند بیکار کرد گفت: از ابتدای اسفند سال ۹۸، ۹۲۳ نفر در سامانه بیمه بیکاری شهرستان دماوند ثبت نام کردند که ۷۰ درصد آنان به دلیل شیوع ویروس کرونا بیکار شدند.

مهدی حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای اسفندماه ۹۸ تا پایان فروردین‌ماه سال جاری، ۹۲۳ نفر در سامانه ثبت نام کردند که به تفکیک شامل ۲۳ نفر از شهر آبسرد، ۲۵۵ نفر از شهر دماوند، ۶۳۷ نفر از رودهن و ۸ نفر نیز از شهر کیلان است.

وی با بیان اینکه ۳۰درصد این افراد به دلیل پایان یافتن قرارداد و یا تعدیل نیرو و ۷۰ درصد آنان به دلیل شیوع ویروس کرونا بیکار شده اند، افزود: در این راستا نسبت به پالایش و اولویت‌بندی این افراد از طریق اداره تأمین اجتماعی اقدام خواهد شد.

این مقام مسئول عمده مشاغل آسیب دیده را کارگران مشاغل و پرخطر در اغذیه فروشی ها، رستوران، تالار پذیرایی و غیره دانست و خاطرنشان کرد: متقاضیان بیمه بیکاری در شهرستان می توانند با مراجعه به سایت Bimebikari.mcls.gov.ir ثبت‌نام کرده و از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شوند.

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند بیان داشت: سامانه الکترونیکی ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیکاری بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کاریابی‌های غیردولتی و همچنین حذف مراحل حضور و غیاب مقرری بگیران بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت ماه طراحی شده است.

حیدری گفت: پس از اخذ درخواست متقاضیان واجد شرایط در سامانه، نسبت به بررسی غیرحضوری آنان اقدام شده و بدون نیاز به روال معمول و طرح موضوع در کمیته‌های مربوطه اقدام و نسبت به ارسال لیست مشمولان به شعبه تامین اجتماعی شهرستان جهت برقراری مقرری بیمه بیکاری اقدام خواهد شد.

 بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی مجموع تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۹۲ هزار و ۵۸۴ نفر رسید که از این تعداد ۷۲ هزار و ۴۳۹ نفر بهبود یافته اند و پنج هزار و ۸۷۷ نفر جان خود را از دست داده اند.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار