آیا هر روز صبح احساس خواب آلودگی دارید؟ در این مطلب هفت روش بدون کافئین به شما معرفی می کنیم تا صبح ها سرحال تر باشید. چرا برخی از افراد خواب کمی دارند و برخی دیگر با وجود این که شب ها زود می خوابند، صبح ها نمی توانند راحت از رختخواب خارج شوند؟
کد خبر: ۸۴۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱ 28 April 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ برخی از تفاوت های ما را می توان تا حدودی در ژن ها جستجو کرد. عواملی مانند درجه حرارت بدن، ضربان قلب و سطح هورمون ها، ریتم های 24 ساعته ما را تعیین می کنند.

اما عوامل شخصی و محیطی نیز در این مورد دخیل هستند. به عنوان مثال نوجوانان علاقه زیادی به شب زنده داری دارند در حالی که با افزایش سن خصوصاً از 50 سالگی به بعد سحرخیزی افزایش می یابد.

در دنیای امروز برای پیشرفت کردن، سحرخیزی حرف اول را می زند.

1. صبح های فعلی خود را ارزیابی کنید
از خود بپرسید که دوست دارید صبح ها چه احساسی داشته باشید. با انرژی بیشتری؟ سودمندی بیشتر؟ آرام تر؟ سپس درباره جواب این سوال ها تأمل کنید. آیا به محض باز کردن چشمانتان به سراغ تلفن همراه خود می روید؟

سرانجام تصور کنید که چه فعالیت هایی می تواند وضعیت صبح دلخواه شما را تقویت کند. شاید آن را با نوشیدن یک فنجان چای صبحانه یا مرور رویداداهای روزانه به دست آورید.

نکته: اهداف صبح خود را یادداشت کنید و آن ها را با شریک زندگی یا دوست خود به اشتراک بگذارید تا شانس تبدیل شدن آن ها به واقعیت را افزایش دهید.

2. هدفی داشته باشید تا برای تحقق یافتن آن مشتاق باشید
هنگامی که اهداف خود را تعیین کردید، وقت آن رسیده که آن ها را عملی کنید! به عنوان مثال کارهای خاصی را برای صبح برنامه ریزی کنید. چای مورد علاقه خود را خریداری کنید تا در هنگام مرور روزنامه ها از نوشیدن آن لذت ببرید.

هر شب چند دقیقه وقت بگذارید و قبل از این که به رختخواب بروید سه موردی که از آن ها سپاسگزار هستید را یادداشت کنید. تحقیقات نشان می دهند که تمرین قدردانی می تواند احساسات مثبت را افزایش دهد و این کار باعث می شود انگیزه بگیرید و بیدار شدن از خواب آسان تر شود. علاوه بر این، تمرین قدردانی ممکن است کیفیت و مدت زمان خواب را بهبود بخشد.

3. خود را آماده موفقیت کنید
ممکن است صبح ها بی حوصله باشید و کار خاصی برای از بین بردن این حالت نکنید. این جاست که یک برنامه ریزی کوچک می تواند تغییرات زیادی ایجاد کند.

اگر بچه دارید، از آن ها بخواهید در آماده کردن صبحانه به شما کمک کنند. به آن ها بگویید کیسه های خود را برای مدرسه بسته بندی کنند و لباس های خود را قبل از خواب مرتب کنند تا صبح ها بدون عجله و نگرانی کارهای خود را پیش ببرند.

4. ورزش کنید
اگرچه ورزش در هر ساعت از روز مفید است، اما مطالعات نشان داده اند که شروع روز با انجام ورزش و عرق کردن فواید زیادی دارد. این موارد شامل کاهش فشار خون و کمک به ما در خواب عمیق تر در شب است.

5. تجدید نیرو کنید
اگرچه همه ما شنیده ایم که صبحانه مهم ترین وعده غذایی روز است، اما این وعده اغلب نادیده گرفته می شود. برنامه ریزی برای یک صبحانه مغذی و خوشمزه می تواند شادابی زیادی به صبح شما اضافه کند و این امر می تواند به ثبات سطح قند خون در طول روز کمک کند.

6. عادت های خواب سالم داشته باشید
بهترین راه برای احساس انرژی بیشتر در صبح بهبود کیفیت کلی و مدت زمان خواب است. ایجاد عادت های خوب خواب باعث بهبود سلامت کلی شما و همچنین خوش خلقی شما خواهد شد.

7. به طبیعت بروید
محققان دانشگاه کلرادو طی تحقیقی دریافتند که یک سفر یک هفته ای به دامن طبیعت، برای تنظیم چرخه خواب بسیار مفید است. پس از هفت روز، بدن شرکت کنندگان شروع به ترشح ملاتونین (هورمون خواب) در اطراف غروب آفتاب کرد و آزاد شدن ملاتونین در طلوع آفتاب را متوقف کرد. این زمان به طور متوسط ​​دو ساعت زودتر از حد معمول بود. شرکت کنندگان در این تحقیق علیرغم داشتن برنامه خواب متفاوت در خانه، شروع به رفتن به رختخواب و برخاستن همزمان کردند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار