این دارو، نه در ژاپن و نه کشورهای دیگر توسط شرکت تولید کننده آن عرضه نشده است . این دارو فقط توسط دولت ژاپن به صورت مستقیم به دولت چند کشور از جمله ایران، برای درمان بیماران کرونا به صورت رایگان اهدا شده است!
کد خبر: ۸۴۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵ 28 April 2020

به گزارش «تابناک»؛ چگونه چنین داروی مهم و حیاتی، که حتی در داروخانه های ایران نیز وجود ندارد، از محموله اهدایی دولت ژاپن، به بازار سیاه راه پیدا کرده و توسط دلالان، با قیمت های نجومی ( هر عدد قرص حدود یک میلیون تومان!! ) به متقاضیان فروخته شده است!؟

منشاء نشت داروی فاویپیراویر ژاپنی، به بازار سیاه کجاست!؟

یکی از داروهایی که همینک توسط مافیای داروهای کمیاب عرضه شده، داروی فاویپیراویر ژاپنی اصل است

روز گذشته گزارشی کوتاه با تیتر " دستگیری باند ۸ نفره کلاهبرداری فروش داروهای کمیاب کرونا " از صدا وسیما پخش شد. اما واقعیت در مورد این گزارش زوایای دیگری نیز دارد‌.

دستگیری تیم 8 نفره فروش داروهای کمیاب کرونا در فضای مجازی

بر اساس اعلام یک منبع مطلع، نکته ای که در این گزارش تلویزیونی به آن اشاره نشده اینست که موضوع، نه کلاهبرداری بوده و نه فروش داروی تقلبی!
بلکه واقعیت مطلب اینست که این باند داروی فاویپیروایر را به بیش از ۳۰ برابر قیمت! و به طور واقعی به بیماران و متقاضیان می فروخته، و داروی فروخته شده نیز ژاپنی بوده و اصالت داشته است!

چندی قبل خبری مبنی بر فروش داروی فاویپیراویر ژاپنی، از طریق فضای مجازی منتشر شد، در آن زمان مسئولین این مساله را تکذیب، و برخی دیگر این مساله را کلاهبرداری فروشندگان اعلام کرده و اظهار داشتند این دارو در بازار سیاه وجود ندارد و یا تقلبی است. اما اکنون مشخص شده ، آن خبر صحت داشته، و موضوع، کلاهبرداری نبوده، بلکه فروش واقعی داروی فاویپیراویر از مجاری سیاه و غیر قانونی بوده است.

جهت اطلاع، داروهای کمیاب شبکه دارویی که در بازار سیاه معروف به بازار ناصر خسرو، عرضه می شود، عمدتاً از دو طریق تأمین می شود:
یکی از طریق ورود قاچاق به کشور، که اغلب از کشورهای اطراف( ترکیه، عمارات و پاکستان) تهیه می شود، و روش دیگر، نشت از شبکه توزیع دارویی کشور ( تولید کننده، شرکت‌های پخش و داروخانه ها)
اما در مورد فاویپیراویر، ماجرا کاملاً متفاوتست، و هیچ کدام از این دو راه نمی تواند منشاء ورود این دارو به بازار سیاه باشد.

فاویپیروایر با نام تجاری آویگان، توسط شرکت فوجی فیلم ژاپن تولید شده و طبق اعلام این شرکت، هیچ گونه عرضه تجاری در داخل و خارج ژاپن نداشته است. و اواخر اسفند سال گذشته، با هماهنگی وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه ، حدود بیست هزار عدد از این دارو، توسط دولت ژاپن، جهت درمان بیماران کرونا، به صورت رایگان به ایران اهدا شد.

حال، پیگیری این امر و اطلاع رسانی شفاف به عنوان یک مطالبه جدی باید صورت گیرد، که چگونه و توسط کدام فرد یا افرادی با هر سمت و مقام و مسئولیت و... این خیانت صورت گرفته و داروی حیاتی بیماران کرونا که فقط توزیع محدود و مشخص بیمارستانی دارد، از دپوی دولتی خارج، و به بازار سیاه نشت پیدا کرده است.

 یکی از داروهایی که همینک توسط مافیای داروهای کمیاب عرضه شده، داروی فاویپیراویر ژاپنی اصل است

فروش داروی آویگان در بازار سیاه!

دلالان بازار سیاه، پس از فروش قرص تامیفلو، هم اکنون اقدام به عرضه و فروش قرص آویگان ژاپنی( برند اصلی فاویپیراویر) به قیمت نجومی نموده اند.
این قرص موجود در تصویر، برخلاف داروی فاویپیراویر تولید جدید داخل کشور که مواد اولیه آن از چین وارد می شود، تولید شرکت "فوجی فیلم" ژاپن و به عبارتی داروی اصلی میباشد.
نکته عجیب اینجاست که طبق اعلام شرکت فوجی، این دارو هیچگونه فروشی در بازار داخل و خارج ژاپن نداشته و فقط جهت استفاده بیماران بستری، تعدادی از آن از طریق کانالی خاص بطور رایگان به ایران اهداء شده است.

سئوال اینست که در شرایطی که این داروی ژاپنی حتی در بیمارستانهای سانتر کرونای ایران نیز پیدا نمی شود، چگونه با قیمت میلیونی و آن هم با این سرعت، سر از بازار سیاه در آورده است!؟

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار