مدیر صنایع تبدیلی وغذای جهاد کشاورزی استان خبر داد:
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: صنایع تبدیلی یکی از حلقه های مهم و تاثیرگذار زنجیره تولید در بخش کشاورزی است که در صورت پویایی سایر حلقه های این زنجیره را متحول و پویا می کند.
کد خبر: ۸۴۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 23 April 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، علی صفری افزود: در سال گذشته شاهد بهره برداری از تعداد ۳۴ واحد صنایع تبدیلی و غذایی در استان بودیم که زمینه اشتغال ۴۵۱ را فراهم ساخت. صفری یادآورشد: این صنایع که با سرمایه گذاری یکهزار و۴۳۱میلیارد ریال به بهره برداری رسیدند علاوه بر ایجاد اشتغال، ۳۲۹ هزار تن ماده خام کشاورزی را جذب و وارد چرخه تولید کردند.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه سرمایه گذاری در این بخش در مقایسه با سال ۹۷ حدود ۴۰۰ درصد رشد داشته است اظهار داشت: همچنین در زمینه جذب ماده خام کشاورزی ۱۸۶ درصد و در اشتغال آفرینی نیز حدود ۴۶ درصد رشد از خود نشان می دهد.
وی افزود: میزان جذب ماده خام کشاورزی در سال ۹۸ درمقایسه با برنامه ششم توسعه ۴۱۴ در صد و اشتغال ۵۴ در صد افزایش داشته است.
صفری اظهارداشت: در سال ۹۸ تعداد ۵ واحد صنایع تبدیلی در استان بازسازی و بهسازی شده اند که نسبت به سال ۹۷ به میزان ۲۵ در صد رشد از خود نشان می دهد.
به گفته مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی تعداد ۹۸ فقره جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری یکهزار و ۱۵۶۱ میلیارد ریال،پیش بینی اشتغال ۱۹۸۵ نفر و جذب ماده خام کشاورزی ۱۴۴۹ هزار تن در سال ۱۳۹۸ توسط مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی صادر شده است.
وی با اشاره به رخدادهای مثبت سال ۹۸ ،انتخاب یکی از واحد های صنایع تبدیلی استان بعنوان نمونه ملی گفت: درصد مشارکت صنایع تبدیلی استان در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی نیز از ۵/۳ درصد به۵/۸ درصد ارتقا یافته است. لازم به ذکر است اکنون تعداد ۲۶۵ واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت جذب ۳۲۵۳ هزار تن ماده خام کشاورزی و اشتغال ۴۵۱۲ نفر در استان مرکزی فعال هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار