حمیدرضا پیوندی:
به گزارش تابناک سمنان: حمیدرضا پیوندی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان با تأکید بر لزوم بسته‌بندی زباله‌های عفونی بیماران کرونایی در منزل گفت: با شیوع کرونا شاهد افزایش ۶۲ درصدی زباله‌های عفونی شهر سمنان هستیم.
کد خبر: ۸۴۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹ 22 April 2020

رنگ‌بندی سطل زباله بیمارستانی - تهران صنعت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی شهرداری سمنان ضمن بیان اینکه با شیوع کرونا میزان زباله‌های عفونی جمع‌آوری‌شده در شهر سمنان ۶۲ درصد افزایش داشت، اظهار داشت: در شرایط معمول ماهانه ۱۹ الی ۲۰ تُن زباله عفونی از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی، درمانگاه‌ها و مطب‌های پزشکان در سمنان جمع‌آوری می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه زباله و پسماند می‌تواند یکی از عوامل انتقال ویروس کرونا باشد، خاطرنشان کرد: تمام زباله‌های عادی افراد مبتلابه ویروس کرونا جز پسماندهای عفونی محسوب می‌شوند.

حمیدرضا پیوندی با اشاره به اینکه این میزان از ابتدای شیوع ویروس کرونا به حداکثر میزان خود یعنی ۳۲ تُن و ۴۰۰ کیلوگرم رسید، تصریح کرد: در دو هفته گذشته این میزان به ۱۸ تُن افزایش پیدا کرد.

پیوندی بابیان اینکه پسماندهای عفونی در بیمارستان شهرهای سمنان، درجزین و مهدیشهر توسط یک دستگاه خودرو مجهز و مخصوص زباله‌های عفونی جمع‌آوری و به بیمارستان کوثر انتقال می‌یابد، تصریح کرد: پس از انجام مراحل اتو کلاوه به شیوه کاملاً بهداشتی طبق پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، این پسماندها مجدداً توسط سازمان مدیریت پسماند بارگیری و به مرکز امحاء پسماندهای عفونی منتقل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم پسماندهای معمولی روزانه خود به‌ویژه زباله‌های بیماران کرونایی بستری‌شده در خانه را به‌طور کامل ضدعفونی و بسته‌بندی کنند و رأس ساعت ۲۲ شب در درون اولین سطل زباله قرار دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان رعایت بهداشت فردی و اجتماعی ازجمله دور انداختن دستکش‌ها و ماسک‌های مصرفی با ملاحظات زیست‌محیطی را از الزامات مقابله با ویروس کرونا دانست و گفت: شهروندان با حفظ بهداشت فردی و عمومی، توجه ویژه به نکات بهداشتی و مدیریت صحیح پسماندهای خانگی در حفظ سلامت خود و خانواده خود و پاکبانان کوشا باشند.

وی با اشاره به قانون مدیریت پسماند بیان کرد: بی‌خطر و عادی‌سازی پسماندهای بیمارستانی و پزشکی بر عهده تولیدکننده است و در سمنان هم این امر توسط دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌ها انجام‌شده و تحویل پسماند می‌شود.

پیوندی بابیان اینکه که طبق این مورد پسماندهای بیمارستانی پس از بی خطرسازی توسط تجهیزات و ماشین‌آلات استاندارد سازمان پسماند حمل می‌شود، اضافه کرد: روزانه لباس‌های مخصوص گان و ماسک پالایه دار و دستکش ضد اسیدی به کادر پاک‌سازی توزیع‌شده و روزانه ۵۰ لیتر مواد ضدعفونی‌کننده جهت ضدعفونی خودرو حمل پسماندهای عفونی و خودروهای جمع‌آوری زباله مصرف می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: پاکبانان زحمت‌کش در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند و شهروندان باید بر ضدعفونی و بسته‌بندی مناسب پسماندهای بیماران کرونایی که در منزل و در دوره نقاهت به سر می‌برند اهتمام بیشتری بورزند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار