در نشست خبری اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی مطرح شد؛
مدیر عامل اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی با بیان اینکه خسارت‌های کرونا شامل حال تمامی بخش‌ها از جمله این حوزه شده است بیان کرد: متاسفانه اظهارنظر افراد غیرکارشناس و فاقد تخصص براین مشکلات افزوده است و می توان گفت این خسارت ناشی از کرونا نیست، بلکه حضور مافیای رسانه‌ای بوده است که رسالت، صداقت و قداست رسانه را زیرسوال برده است.
کد خبر: ۸۴۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۷ 22 April 2020

به گزارش تابناک رضوی، دکتر فرشید صراف با بیان این مطلب افزود: مشکلات فعالان صنعت شیر فراوان بوده و کمتر مجموعه‌ای بوده که درد دامدار را درمان کرده باشد و باید یک بار برای همیشه مشکلات عرضه و تقاضا و تعیین قیمت عادلانه برای تولیدکننده و مصرف‌کننده صورت پذیرد. وی با بیان اینکه استان امام رضا(ع) همواره صادرکننده گوشت به نقاط مختلف کشور بوده، گفت: متاسفانه در جهت حمایت از دامداران کار مثبتی صورت نپذیرفته و گوشت با پایین‌ترین قیمت عرضه شده، اما در سوی مقابل با بالاترین قیمت در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد و گوشتی که کیلویی ۴۵ هزار تومانی بالای ۸۰ هزار تومان به‌فروش می‌رسد و وضعیت فاجعه‌بار ظرف ۲ تا ۶ ماه آینده بحرانی‌تر از قبل هم خواهد شد.

 

صراف تصریح کرد: دامداران در بحث شیر و قیمت‌های نوسانی آن ضربه بسیار خوردند و بیشترین سودجویی را در این خصوص دلالان داشتند و تقاضای دیگرمان آزادی صادرات شیرخشک بوده است؛ متاسفانه در بحث نهاده‌ هم مشکلات بسیار داریم و به‌ناچار مجبور به بریدن سر دام‌ها می‌شویم، همچنین یک نمونه آن چند روز گذشته در زنده‌به‌گوری جوجه‌های یک روزه بود که بسیار ناراحت‌کننده بود.

 

مدیرعامل اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی تاکید کرد: فعالیت جهادکشاورزی استان هم در کنار اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی، ما از این مجموعه نمی‌توانیم ایراد بگیریم، زیرا مشکل اصلی از مسئولان بالادستی در وزارتخانه بوده و امیدواریم که با حضور وزیر جدید و جوان جهادکشاورزی دردهای فعالان این حوزه در عرصه‌های مختلف از جمله گاوداران و دامداران صنعتی برطرف شود.

 

وی با بیان اینکه امروز استقلال در گرو تولید است، گفت: معتقدیم هرکس که گندم می‌کنارد به راستی گل می‌افشاند و ما سربازان و افسران استقلال جامعه در حوزه گاوداری و دامداری صنعتی هستیم و از مسئولان می‌خواهیم که در سال جهش تولید سربازان و افسران خوبی در این عرصه باشیم و شرط نخست موفقیتمان و تحقق جهش تولید شیر و گوشت در حمایت مطلوب مسئولان مربوطه است.

 

صراف بیان کرد: متاسفانه نه تنها حمایتی از فعالان مدیرعامل صنعت گاوداری و دامداری صنعتی خراسان رضوی بلکه خادمان مردم در این بخش را به تعزیرات می‌کشانند؛ جهش تولید با اینگونه اقدامات و عدم حمایت از تولیدکننده‌ای که مشغول به ذبح و زنده‌به‌گورکردن دام و طیور خود می‌کند محقق نخواهد شد و متاسفانه به‌جای جهش تولید شاهد تنش تولید هستیم.

 

مدیرعامل اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی اضافه کرد: مجلس قانون نظام داوپروری را مصوب کرده، اما دولت هیچ‌کاری جهت اجرای آن نکرده است؛معتقدیم که مهمترین وزارتخانه کشور وزارت جهادکشاورزی بوده، در حالیکه هیچ نقشی ندارد و مابقی وزارتخانه‌ها در حال برنامه‌ریزی برای این حوزه هستند.

 

وی با اشاره به اینکه خسارت‌های کرونا شامل حال تمامی بخش‌ها از جمله این حوزه شد، بیان کرد: متاسفانه اظهارنظر افراد غیرکارشناس و فاقد تخصص براین مشکلات افزود، این خسارت ناشی از کرونا نیست بلکه حضور مافیای رسانه‌ای بوده که رسالت صداقت و قداست رسانه را زیرسوال برده است.

 

صراف اظهارداشت: اختلاف قیمت تولیدکننده تا مصرف‌کننده در شیر و گوشت بازار ۵۰ درصد است و می‌خواهیم که با پیگیری رسانه‌ها مدیریت درست مسئولان دست دلالان و واسطه‌های سودجو را قطع کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار