رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در اولین جلسه ستاد گیاهپزشکی:
رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: با توجه به حمله ملخ در سالهای آتی، ردیف اعتباری مشخص برای مبارزه با این آفت اختصاص یابد.
کد خبر: ۸۴۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ 18 April 2020

ردیف اعتباری مشخص برای مبارزه با ملخ تخصیص یابد/ استفاده از پهپادها در مبارزه با ملخ

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، علی باقرزاده همایی ظهر امروز در اولین جلسه ستاد گیاهپزشکی استان هرمزگان که با حضور دکتردرگاهی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور ، معین مدیرکل دفتر آفات و جمعی از مدیران ستادی سازمان جهادکشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته سال سختی را به جهت مشکل اعتبارات و زیرساختها در مبارزه با ملخ داشتیم.

وی با اشاره به اینکه ملخ ها تنش های زیادی را برای کشاورزان ایجاد کرده وبایستی ساختارهای مبارزه با این آفت را بروز کنیم، افزود: با توجه به حمله ملخ در سالهای اتی، ردیف اعتباری مشخص برای مبارزه با ملخ اختصاص یابد.

این مسوول در ادامه ابراز داشت: آمادگاه ها را در استان مشخص کرده تا تجهیزات مبارزه با ملخ را در آن‌محل ها نگهداری کنیم.

باقرزاده خاطرنشان ساخت: فرودگاه ها را برای مبارزه هوایی با ملخ همچنان بروز نگهداری کنیم، مبارزه هوایی برای کشاورزان بار روانی بهتری نسبت به مبارزه زمینی دارد.

وی با بیان اینکه هر چه مبارزه با این آفت به صورت زمینی انجام شود، نیروهای انسانی بیشتری در معرض خطر به جهت در معرض قرار گرفتن با سم قرار دارند ، اظهار داشت: تدابیری اتخاذ شود تا از سیستم های پهپادی برای مبارزه با این آفت استفاده شود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار