اخبار دروغ و لزوم اعاده حيثيت قم:
جا دارد دفتر امور اجتماعي استانداري و يا معاونت‌هاي مربوطه در قوه‌ قضائيه به مسئله ورود كرده و در صورت عدم صحت خبر و يا سياه‌نمايي در خبر و تيتر، نسبت به اعاده حيثت مردم قم اقدام جدي انجام داده تا بيش از اين مردم شريفي كه در همه صحنه‌ها در دفاع از انقلاب و اسلام حضور فعال و اثر‌گذار داشته‌اند مورد هتك حرمت قرار نگيرند.
کد خبر: ۸۴۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴ 11 December 2019

به گزارش تابناک قم، چند وقت پیش بود که یک استاد باصطلاح جامعه‌شناس با استناد به یک تجربه موهوم شخصی، مردم قم را فساد و فحشا متهم کرد؛ اتهامی که با یک محاسبه سر‌انگشتی دامن همه خانوارهای قمی را می‌گرفت. اظهار نظر غیر‌کارشناسانه او اگر چه با واکنش‌های مردمی همراه بود، اما در گام اول حساسیت هیچ‌کدام از نهادهای مسئول را برانگیخته نکرد و هیچ نهادی به عنوان مدعی‌العموم به پرونده او ورود ننمود و محتمل اینکه پرونده‌اش در لا‌به‌لای هیاهوهای بنزینی به فراموشی سپرده شود؛ اما این آخرین توهین و سیاه‌نمایی اشخاص و رسانه‌ها نسبت به مسائل اجتماعی قم نیست؛ اخیرا یکی از پیج‌های نسبتا معروف قمی در اینستاگرام با تیتر “دانش آموزان قمی معتاد هستند” به خبری پرداخته است که مطابق آن ۴۲% دانش آموزان قمی در بازه سنی ۱۳ تا ۱۸ سال تجربه استفاده از دخانیات و سیگار راداشته اند.

حال سوال این است که با کدام تعریف تخصصی از اعتیاد گردانندگان این پیج، این اتهام را به دانش‌آموزان قمی زده‌اند؟! و اگر تحلیل‌های اجتماعی با معیار آن استاد جامعه‌شناس و این پیج اینستایی انجام شود کدام جرم است که نتوان به ساحت یک جامعه نسبت داد؟! اگر چنین تحلیل‌هایی را معیار قرار بدهیم باید بتوان با آمار تجربه بزهکاری اجتماعیِ درصدی از نوجوانان در قم یا تهران و یا هر شهر دیگری، تمام نوجوانان آن شهر را به بزهکاری متهم کرد! و یا با مراجعه به آمار فساد و فحشای قبل از ازدواج در میان دانشجویان باید بتوان انگ فحشا را به دامن همه دانشجویان زد! حال آنکه هیچ تحلیل‌گر اجتماعی اندیشمندی به خود اجازی چنین تعمیمی را نخواهد داد.

آنچه مسلم است این است که انتخاب تیتری چنین سیاه برای یک خبر رسمی در مورد تجربه استفاده از دخانیات که شامل حتی یک بار مصرف قلیان نیز می‌شود می‌تواند مصداق خلاف اخلاق حرفه‌ای باشد.

جا دارد دفتر امور اجتماعی استانداری و یا معاونت‌های مربوطه در قوه‌ قضائیه به مسئله ورود کرده و در صورت عدم صحت خبر و یا سیاه‌نمایی در خبر و تیتر، نسبت به اعاده حیثت مردم قم اقدام جدی انجام داده تا بیش از این مردم شریفی که در همه صحنه‌ها در دفاع از انقلاب و اسلام حضور فعال و اثر‌گذار داشته‌اند مورد هتک حرمت قرار نگیرند.

منبع: نسیم قم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار