امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی گفت: از خدمات نیروهای مسلح، بسیج و مجموعه‌های مردمی در کمک به نیازمندان قدردانی می‌کنیم.
کد خبر: ۸۴۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹ 18 April 2020

 قدردانی امام جمعه قزوین از خدمات نیروهای مسلح، بسیج و مجموعه‌های مردمی در کمک به نیازمندان

به گزارش تابناک قزوین، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خصوص اهمیت ماه رمضان، اظهار کرد: امام علی(ع) نقل کرده اند رسول خدا(ص) فرموده ای مردم! ماه مبارک رمضان با دستانی پر از برکت، رحمت و مغفرت می آید تا به شما نشاط ببخشد، یأس و نا امیدی را از میان شما ببرد و کینه و اداوت از جامعه برچیده شود و همه به استقبال آن بروید.

 

 وی تصریح کرد: رسول گرامی اسلام(ص) از همه غیر مؤمنان هم دعوت کرده تا با ایمان آوردن به استقبال و استفاده از برکات ماه مبارک رمضان روی آورده و این مهم جایگاه والای این ماه مبارک را نشان می دهد.

 

امام جمعه قزوین بیان کرد: رسول خدا(ص) فرموده ماه رمضان ماهی است که زیباتر و نورانی تر از این ماه در پیشگاه خدا ماهی وجود ندارد و 11 ماه برای آماده شدن انسان برای ماه رمضان است.

 

آیت‌الله عابدینی افزود: همانطور که ماه رمضان، برترین ماه است، روزهای ماه رمضان نیز برترین روزهاست و مبادا لحظه ای را از دست بدهید چرا که ساعت ساعت این ماه، برترین ساعت هاست.

 

وی ادامه داد: خدا انسان را به روزه داری که همان دعوت به تقوا و کرامت است، دعوت کرده و وقتی شما به ضیافت ماه رمضان آمدید، به تقوا می رسید و وقتی به تقوا رسیدید به کرامت می رسید و این کرامت بالاترین درجات انسانی و حتی خواب شما هم تسبیح و ذکر و عبادت محسوب می شود هر کاری که انجام می دهید در پیشگاه خدا قبول می شود زیرا رنگ و بوی تقوا دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: دعا در ماه رمضان بسیار توصیه شده است و رسول خدا تأکید کرده دعا در این ماه مستجاب می شود. خداوند در قرآن فرموده وقتی در ماه مبارک رمضان بندگان من، مرا جویا شدند بگو من همینجا هستم.

 

آیت الله عابدینی افزود: خدا همیشه نزدیک است و همه جا هست و ماه رمضان این موضوع را یادآوری می کند و خدا تأکید کرده هر کسی دعا کند، پاسخ می گیرد و هر چه می خواهید بگویید و مؤمنان از من بخواهند و اعتماد داشته باشند که برآورده و اجابت می کند، اگر مصلحت باشد. آدم گرفتار کسی است که این ماه بیاید و برود و از این ماه مبارک استفاده نکند.

 

وی در ادامه با تبریک روز ارتش بیان کرد: هر ساله در چنین روزی مانور نیروهای مسلح را داشتیم اما امسال مانور بهداشتی نیروهای مسلح را شاهد بودیم و امیدواریم هر سال شاهد ارتقای توان و قدرت نظامی باشیم. این عزیزان تلاش های بسیاری در عرصه های مختلف داشته اند و امیدواریم هر روز شاهد افزایش اقتدار ارتش مقتدر باشیم.

 

امام جمعه قزوین در خصوص افراد گرفتار گفت: مواسات فراتر از صدقه دادن است و امیدواریم همان گونه که انتظار می رود، جایگاه مواسات را بدانیم و با افراد گرفتاری که از بیماری کرونا آسیب دیده اند، همانند رفتاری که انصار با مهاجرین داشتند، رفتار کنیم و به این عزیزان کمک و یاری برسانیم و بدانیم که این حقی است که از ناحیه خدا بر عهده همه ما قرار داده شده است.

 

وی در پایان از خدمات همه نیروهای مسلح، سپاه، ارتش، بسیج و مجموعه های خودجوش مردمی در شناسایی افراد نیازمند و کمک به آنها قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار