مجید مسلمی راد گفت: سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزارتن گندم مازاد کشاورزان با نرخ تضمینی خریداری شد که از این میان ۲۱۱ هزار و ۷۵۰ تن گندم استان توسط شرکت‌های تعاون روستایی جمع آوری شد.
کد خبر: ۸۳۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰ 16 April 2020
مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان با بیان اینکه دستورالعمل خرید تضمینی گندم ابلاغ شده و باید طبق آن گندم از کشاورزان خریداری شود گفت: با توجه به بارندگی‌های مطلوب سال زراعی جاری امید است تولید محصول گندم در استان رشد چشمگیری داشته باشد.

به گزارش تسنیم، مسلمی راد اظهار داشت: پیش بینی میشود امسال از ۴۱۰ هزار تن سطح زیر کشت گندم آبی و دیم در استان بیش از ۷۵۰ هزارتن گندم برداشت شود.

وی ادامه افزود: سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزارتن گندم مازاد کشاورزان با نرخ تضمینی خریداری شد که از این میان ۲۱۱ هزار و ۷۵۰ تن گندم استان توسط شرکت‌های تعاون روستایی جمع آوری شد.

مدیر تعاون روستایی استان همدان تصریح کرد: امسال نیز برنامه شبکه تعاون روستایی خرید گندم به میزان بیش از ۵۰ درصد گندم مازاد کشاورزان استان است.

مسلمی راد گفت: شبکه تعاونی‌های روستایی به دلیل پراکندگی مویرگی در سطح استان توانایی خرید تضمینی گندم را دارند و، چون متعلق به خود کشاورزان هستند، آن‌ها تمایل به تحویل گندم مازاد خود به این شرکت‌ها را دارند.

وی همچنین به انجام خرید‌های حمایتی محصولات کشاورزی از سوی دولت اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط بازار از جمله افزایش میزان تولید و عرضه یک محصول و افت شدید قیمت، دولت به منظور حمایت از کشاورزان خرید‌های حمایتی را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

مسلمی راد افزود: سال گذشته محصول گوجه فرنگی با مازاد تولید مواجه شد که با ورود دولت و انجام خرید حمایتی در استان همدان نیز ۵۱۶ تن محصول خریداری و به کارخانجات فرآوری این محصول تحویل داده شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار