مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: شمار تماس گیرندگان با مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ در این استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۲۵ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۳۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 16 April 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛زهرا همتی افزود: سال گذشته در مجموع شش هزار و ۷۳ نفر جهت دریافت مشاوره با خط تلفنی ۱۴۸۰  تماس گرفتند در حالیکه این تعداد در سال ۹۷ چهار هزار و ۸۳۲ مورد بود.

وی با ذکر اینکه بیش از ۹۰ درصد تماس گیرندگان با این مراکز را زنان تشکیل می دهند، اظهار داشت: از مجموع تماس گیرندگان با خط صدای مشاور این سازمان در سال گذشته پنج هزار و ۵۹۹ نفر زن و ۴۷۴ نفر نیز مرد بوده اند.

وی عمده ترین و بیشترین علت تماس با خط ۱۴۸۰ در این استان را اختلالات خلقی، افسردگی، وسواس فکری، مشکلات بین فردی با همسر، تظاهرات بدرفتاری عاطفی و مشکلات تربیتی کودک عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام همچنین به خدمات مشاوره حضوری در این مرکز اشاره کرد و گفت: سال گذشته یک هزار و ۲۰۱ نفر از خدمات مشاوره حضوری این مرکز برخوردار شده اند.

وی با اشاره به اینکه مشاوره تلفنی نسبت به مشاوره حضوری از استقبال بیشتری بین مردم برخوردار است، علت این موضوع را سهولت دسترسی، گمنامی مراجع و تماس گیرنده، گمنامی مشاور، کم هزینه بودن، فوریت دسترسی و ارایه خدمات به افراد و نواحی خارج از دسترسی جغرافیایی عنوان کرد.

به گفته وی، مجتمع خدمات مشاوره این اداره کل در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش سطح رضایتمندی از زندگی و گسترش فرهنگ مشاوره در زمینه های مختلف مشاوره خانواده، کودک، پیش از زواج، زوج درمانی، فردی و روان درمانی، شغلی و تحصیلی به عموم مردم ارایه خدمت می کند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار