مجید مسلمی راد گفت: زنجیره تولید نهال پیوندی و پیوندک اتحادیه تعاونی تولید روستایی نه تنها نیاز استان همدان بلکه بخش عظیمی از کشور را از واردات پیوندک و نهال‌های خارجی بی نیاز میکند و در آینده می‌توان بخشی از نهال‌های تولیدی را به خارج از کشور صادر کرد.
کد خبر: ۸۳۹۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲ 15 April 2020
مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان گفت: تولید نهال پیوندی و پیوندک اتحادیه تعاونی تولید روستایی نه تنها نیاز استان همدان بلکه بخش عظیمی از کشور را از واردات پیوندک و نهال‌های خارجی بی‌نیاز می‌کند و ظرفیت صادر به خارج از کشور را دارد.

به گزارش تسنیم، مسلمی راد اظهار داشت: در عقد قرارداد با سازمان جهاد کشاورزی استان، اتحادیه تعاونی تولید روستایی طرح ۱۰۰ هزار پیوند سرشاخه کاری را اجرا میکند.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح افزایش بهره وری در سطح باغات استان و بخصوص شهرستان تویسرکان به عنوان پایلوت و برند اصلی گردو در کشور است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان ابراز کرد: سرمازدگی درختان گردو به ویژه سرمازدگی بهاره، کاهش تولید و پایین بودن عملکرد برداشت و عدم یکنواختی محصول تولید شده از دلایل مهم برای انجام طرح سرشاخه کاری در استان همدان و شهرستان تویسرکان است.

مسلمی زاد افزود: اتحادیه تعاونی تولید روستایی استان همدان با سرمایه گذاری قابل توجه و بهره گیری از دانش علمی روز در ایجاد زنجیره تولید نهال پیوندی و پیوندک گواهی شده گردو، گام مهمی در توسعه بخش کشاورزی شهرستان تویسرکان برداشته است.

وی گفت: زنجیره تولید نهال پیوندی و پیوندک اتحادیه تعاونی تولید روستایی نه تنها نیاز استان همدان بلکه بخش عظیمی از کشور را از واردات پیوندک و نهال‌های خارجی بی نیاز میکند و در آینده می‌توان بخشی از نهال‌های تولیدی را به خارج از کشور صادر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار