در حالی که چندی قبل از سوی جهادکشاورزی فارس اعلام شده بود دسته جدیدی از ملخ ها در راه استان هستند، ملخ‌ها به فارس نیامدند تا خطری از بیخ گوش کشاورزی استان بگذرد.
کد خبر: ۸۳۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 15 April 2020

تابناک فارس به نقل از مهر: از سال ۹۷ دسته‌ای از ملخ‌ها به استان فارس هجوم آورده و برخی از شهرستانهای استان را درگیر خود کردند. با وجود حمله آنها به استان فارس به دلیل آمادگی که وجود داشت جهادکشاورزی با تمام توان وارد میدان شده و اقدامات زیادی را برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به مزارع استان انجام داد.

در سال ۱۳۹۷ به دلیل مبارزه با ملخ صحرایی خسارتی به عرصه‌های کشاورزی استان فارس وارد نشد اما در حوزه منابع طبیعی حدود دو میلیارد تومان خسارت وارد شد.

در همان سال مبارزه با ملخ صحرایی در ۴۵ هزار هکتار از اراضی استان فارس انجام شد.

از اواسط اسفندماه که بار دیگر ملخ‌ها به استان فارس حمله ور شدند، جهاد کشاورزی استان که آمادگی مقابله با آنها را داشت وارد عمل شد و سم پاشی در مزارع استان انجام شد.

با هجوم دوباره ملخ‌ها به استان فارس ۱۰ شهرستان از جمله لار، لامرد، مهر، گراش، خنج، قیروکارزین، فراشبند، فیروزآباد، ممسنی و کازرون درگیر شدند.

 

جهاد کشاورزی استان فارس چندی قبل اعلام کرد که دسته‌ای از ملخ‌ها از سمت آفریقا به ایران در حال حرکت است و به طور حتم بار دیگر به استان فارس هجوم می‌آورند که البته آمادگی کامل برای مبارزه با آنها وجود دارد.

در حالی که قرار بود این روزها استان فارس درگیر مبارزه با ملخ باشد خوشبختانه خطر از بیخ گوش فارس گذشت و ملخ‌ها به استان نیامدند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار مهر در رابطه با این موضوع توضیح داد: از اوایل فروردین دسته جدیدی از ملخ‌ها از سمت آفریقا به سمت آسیا و ایران حرکت بود و انتظار می‌رفت که وارد فارس شوند که خوشبختانه به خیر گذشت.

حمید دبیری بیان کرد: این دسته جدید ملخ‌ها وارد کشور شده اما سه استان دیگر را درگیر کرده‌اند و در استان فارس مشکلی وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تولد پوره‌های ملخ توضیح داد: پوره‌های ملخ‌های سال گذشته هم اکنون متولد شده و متأسفانه سه شهرستان استان به شدت درگیر است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه مبارزه با پوره ملخ در هشت هزار و ۸۰۰ هکتار در حال انجام است، گفت: در حال حاضر سه شهرستان مهر، لامرد و فراشبند درگیر این پوره‌ها هستند که البته مبارزه با آنها در دستور کار است.

 

دبیری افزود: در حال حاضر فصل برداشت گندم و کلزا در این مناطق گرمسیری است و اگر اقدامات مناسبی انجام نشود به طور حتم خسارات زیادی برجای می‌گذارد.

وی تاکید کرد: البته باید به این موضوع هم توجه کرد که ۱۰ شهرستان فارس همچنان درگیر این مسئله است و کار مبارزه کماکان ادامه دارد البته در این شهرستان‌ها با ریزش روبه رو بوده‌ایم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: احتمال می‌رود که از اوایل اردیبهشت ماه گروه جدیدی ملخ وارد فارس شوند و به طور حتم استان تا آخر تیرماه با این مسئله دست و پنجه نرم می‌کند.

 

برچسب ها: حمله ، ملخ ، ملخ صحرایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار