این روز‌ها و با وجود موجود ریزی به نام «کرونا» بهترین کار خانه ماندن است و شیرین‌ترین کار در خانه هم کتاب خواندن.
کد خبر: ۸۳۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳ 14 April 2020
شما را دعوت می‌کنیم به یک پویش، «#خانه_بمانیم_کتاب_بخوانیم»؛ در این جا شما را به دنیایی متفاوت می‌بریم کتاب «لذت خواندن در عصر حواس پرتی» به ما می‌گوید چطور باید خواند و چگونه از خواندن لذت برد.

به گزارش فارس،این روز‌ها و با وجود موجود ریزی به نام «کرونا» بهترین کار خانه ماندن است و شیرین‌ترین کار در خانه هم کتاب خواندن.

کمی از کتاب را هم برای شما خواهیم خواند البته به اندازه‌ای که حقوق مولف و ناشر حفظ شود. اینجا شما را دعوت می‌کنیم برای یک پویش، #خانه_بمانیم_کتاب_بخوانیم، عکس‌های خود را نیز به اینستاگرام خبرگزاری فارس به آدرس farshamedan و یا اینستاگرام اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان به آدرس hamedan_public_libraries ارسال کنید.

غرق در خواندن

در دنیایی که یکی از دشمنان اصلی خواندنْ شبکه‌های اجتماعی و فناوری‌هایی است که توجه گاه گاه می‌طلبند، چگونه می‌توانیم کتابخوان شویم؟ آلن جیکوبز به یاری مشتاقان خواندن می‌آید، اما نه با نوشتن کتابی پر از راهکار‌های فرمایشی از جنس چگونه کتاب بخوانیمِ مورتیمر ادلر، نه با پیشنهاد فهرست‌هایی که می‌گویند این ۱۰۰ کتاب را بخوان تا اهل کتاب شوی، و نه با ادعای راهکاری فست فودی برای کتاب خوان شدن. به نظر او این راه‌ها اعتمادبه نفس خوانندگان را کم کرده اند و خواندن برای لذت، یعنی همان انگیزۀ اصلی خوانندگان برای کتاب خوانی، را فراموش کرده اند. جیکوبز خواننده را هدایت می‌کند تا در دنیای درونی خود کاوش کند و با پیروی از میل و هوسش برای خواندن راه کتاب خوان‌شدن را برای خود هموار کند. آلن جیکوبز، متولد ۱۹۵۸ آمریکا، پژوهشگر ادبیات انگلیسی، منتقد ادبی و استاد دانشگاه بیلر است. او همچنین مقالات پرشماری در نشریاتی همچون آتلانتیک و نیو آتلانتیس نوشته و از نویسندگان پرخواننده این نشریات به شمار می‌رود.

این کتاب توسط نشر ترجمان و با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر شده است و می‌تواند به همه در بهتر خواندن و لذت بردن کمک کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار