مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: مجوز خرید یک میلیون تن گندم و ۱۱۵هزار تن دانه روغنی کلزا در خوزستان به نرخ تضمینی ازسوی شرکت بازرگانی دولتی ایران صادر شد.
کد خبر: ۸۳۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 13 April 2020

عملیات برداشت گندم در۵۵۰هزار هکتار و دانه روغنی کلزا در سطح ۵۷هزار هکتار در سه روز اخیر در خوزستان شروع شده است.

خدارحم امیری زاده افزود:خرید تضمینی گندم و کلزا انحصارا" از سوی دولت صورت می گیرد ضمن آنکه مجوزهای بعدی خرید تضمینی این ۲ محصول راهبردی در صورت نیاز از سوی شرکت متبوع صادر خواهد شد.

وی گفت:امسال خرید گندم و کلزا درخوزستان به صورت توافقی ممنوع است و اداره کل غله و خدمات بازرگانی به عنوان متولی اصلی و تعاون روستایی استان به عنوان مباشر تحت هیچ شرایطی مجاز به خرید گندم و کلزا به صورت توافقی نیستند. 

امسال شورای اقتصاد نرخ هرکیلوگرم گندم معمولی را ۲۵هزار ریال ، گندم دورم ۲۶هزار ریال و دانه روغنی کلزا را ۴۶هزار و ۶۰۲ ریال تعیین کرد.

امیری‌زاده با اشاره به آماده‌سازی مراکز خرید گندم و کلزا در استان گفت: در زمان حاضر ۱۴۸ مرکز خرید گندم و کلزا در استان آماده‌سازی شده که از این تعداد ۴۴ مرکز مربوط به کلزا و ۱۰۴ مرکز دیگر نیز آماده خرید گندم از کشاورزان خوزستانی است.

مدیرکل‌غله و خدمات بازرگانی خوزستان در ادامه اظهار داشت:با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان و مشارکت بیش از یک هزار نفرعوامل خرید و بیش از ۱۸۰ هزار نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی استان، باید خرید گندم و کلزا از کشاورزان با رعایت کامل موارد بهداشتی انجام شود و علاوه براین تهیه لوازم بهداشتی، ضدعفونی و گندزدایی مراکز خرید و کمباین‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

پیش بینی‌های اولیه سازمان جهادکشاورزی خوزستان حاکی از آن است که امسال ۱.۸میلیون تن گندم در خوزستان تولید که از این میزان ۱.۵میلیون تن به نرخ تضمینی خریداری خواهد شد ضمن آنکه خرید تضمینی دانه روغنی کلزا ۱۱۵هزار تن خواهد بود.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۶.۵میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش ۲۰۰هزار میلیارد ریال ، از نظر حجم و تنوع تولید در مقام نخست کشوری قرار دارد.

گندم ، جو ، برنج ، نیشکر ، خرما ، انواع مرکبات گرمسیری و سردسیر ، چغندرقند ، دانه های روغنی ، ذرت دانه ای و علوفه‌ای مهمترین تولیدات کشاورزی خوزستان به شمار می‌رود.

منبع: ايرنا
برچسب ها: خرید تضمینی ، گندم ، کلزا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار