فوق تخصص جراحی قلب و عروق، با بیان اینکه بیماران قلبی جزو گروهای پرخطر از نظر ابتلا به ویروس کرونا هستند، گفت: افرادی که دچار گرفتگی رگ‌های قلبی و قدرت قلب پایین بوده و یا همزمان رگ‌ها و دریچه قلبشان، گرفتگی دارد، در معرض خطر هستند.
کد خبر: ۸۳۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹ 11 April 2020

تابناک فارس به قل از ایسنا: فوق تخصص جراحی قلب و عروق، با بیان اینکه بیماران قلبی جزو گروهای پرخطر از نظر ابتلا به ویروس کرونا هستند، گفت: افرادی که دچار گرفتگی رگ‌های قلبی و قدرت قلب پایین بوده و یا همزمان رگ‌ها و دریچه قلبشان، گرفتگی دارد، در معرض خطر هستند.

دکتر رضایت پرویزی در گفت‌وگویی با بیان این مطلب، اظهار کرد: بیمارانی که دچار نارسایی قلبی یا فشار خون بالا بوده و یا همزمان مشکلات دیگری مانند دیابت دارند و همچنین افراد سیگاری جزو گروهای پرخطر هستند.

وی، بیان کرد: کرونا در بیماران قلبی و افراد مسن هم شایع بوده و هم عارضه بیشتری ایجاد می‌کند.

این فوق تخصص جراحی قلب و عروق، اضافه کرد: در یک گزارش از چین، کرونا باعث آسیب قلبی در ۲۰ درصد از بیماران شده بود. در این گزارش، مرگ و میر در افرادی که قلبشان گرفتار شده بود، چندین برابر افرادی با قلب سالم بود؛ بنابراین بیماران قلبی باید خیلی مراقب باشند.

پرویزی در ادامه با تاکید بر اینکه اعمال جراحی در شرایط فعلی فقط باید در صورت اورژانسی بودن، انجام شوند، گفت: در صورت نیاز فوری بیمار به عمل جراحی، تیم عمل شامل جراح و متخصص بیهوشی و کارکنان اتاق‌های عمل و آی سی یو و پرستاران باید تمامی اقدامات پیشگیری کننده و محافظت را برای حفظ سلامتی بیمار و جان خودشان انجام دهند.

وی با توصیه‌هایی به بیماران قلبی که جراحی انجام داده‌اند، بیان کرد: این افراد نیز باید اصولی مانند جدایی از جمع، بهداشت عمومی، نوشیدن مایعات فراوان و استراحت و آرامش را رعایت کنند.

وی، خاطرنشان کرد: بیماران در صورت وجود مشکل حتما با پزشک معالج خود تماس بگیرند.

پرویزی با تاکید بر ضرورت دوری از اضطراب و نقش آن در تشدید تعدادی از بیماری‌های قلبی، اظهار کرد: ممکن است بیماری، گرفتگی کمی در رگ‌های قلبی داشته باشد که علایم آن در شرایطی مثل فعالیت با اضطراب تشدید می‌شود.

وی، اضافه کرد: این بیماران حتما باید با تغییر علایم خصوصا افزایش درد سینه یا تنگی نفس با پزشک معالج یا اورژانس تماس گرفته و نسبت به تغییر دارو یا اضافه کردن آن و مراجعه به مرکز درمانی اقدام کنند.

وی، تاکید کرد: هر گونه تغییر در علایم یا تنگی نفس غیرعادی یا ضربان‌های قلبی نامرتب و تغییر شدید در فشارخون نیازمند درمان یا تغییر دارو بوده و بهتر است اقدام شود.

پرویزی، متذکر شد: مراجعه بی‌مورد باعث افزاش تردد و سطح تماس شده و به گسترش کرونا کمک می،کند، بنابراین بهتر است ارتباط به جز موارد واقعا اورژانسی به صورت تلفنی و غیر حضوری و از راه دور باشد.

وی در خاتمه، خاطرنشان کرد: راه اندازی مراکز تخصصی مجازی ویزیت و درمان بیماران در هر رشته کاری مثل کلینیک مجازی قلب، کلیه یا روانشناسی راهکار مناسبی است که مراکز مسئول مانند دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌ها می‌توانند انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار