رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: طبق مصوبه هیئت دولت، به همه یارانه‌بگیران با ضمانت حساب یارانه، یک میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود.
کد خبر: ۸۳۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 08 April 2020
یارانه بگیران از ماه آینده تسهیلات یک میلیونی دریافت می‌کنند

 

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: آئین‌نامه افزایش حقوق شاغلین، بازنشستگان و مستمری‌بگیران به تصویب هیئت وزیران رسید زیرا باید از فروردین ماه افزایش حقوق اعمال شود.

وی در مورد مصوبات ستاد اقتصادی دولت، اظهار داشت: افزون بر ۷۵ هزار میلیارد تومانی که برای کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا به تصویب رسیده بود، مقرر شد علاوه بر کسانی که در حد ۴ میلیون نفر می‌توانند از یک تا دو میلیون تومان به نوعی وام دریافت کنند، کارت‌های هدفمندی یارانه‌ها شارژ می‌شود و طی دو سال آینده با تنفس چند ماهه از محل یارانه افراد کسر خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: همچنین مقرر شد تمام کسانی که یارانه دریافت می‌کنند، سرپرستاران خانوار آنها می‌توانند از یک میلیون تومان شارژ کارت استفاده کنند. این مصوبه از ماه آینده به دستور رئیس‌جمهور اجرایی خواهد شد.

نوبخت افزود: بر این اساس، کسانی که یارانه دریافت می‌کنند، می‌توانند اگر متقاضی دریافت این وام باشند، بدون مراجعه به بانک‌ها، در سایت با دریافت این مبلغ موافقت کنند. یارانه این افراد را بانک‌ها به عنوان ضمانت قبول می‌کنند و یک میلیون تومان کارت‌های این افراد با نرخ سود ۱۲ درصد شارژ خواهد شد.

وی در خصوص حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده نیز، گفت: تخصیص اعتبارات مربوط به حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده نیاز به دستورالعمل داشت. پس از مصوبه ستاد اقتصادی، بخشی از این دستورالعمل نوشته و امروز و فردا تکمیل خواهد شد. تخصیص این اعتبارات از روزهای آینده آغاز خواهد شد.

منبع:مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار