فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی:
فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی از تداوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان که از هشتم فروردین آغاز شده است، خبر داد و گفت: این طرح با مشارکت خوب مردم آذربایجان در حال اجرا بوده و تا 22 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۳۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴ 05 April 2020

به گزارش تابناک تبریز، حسین عبدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح جزئیات تداوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان اظهار داشت: در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ترددها محدود و زنجیره سفرها قطع شده است که با استقرار 71 پست ایست و بازرسی پلیس در مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌های استان از ورود خودروهای غیربومی جلوگیری و از خروج خودروهای عازم به خارج از شهرستان‌ها نیز ممانعت می‌شود.

وی افزود: از ابتدای اجرایی شدن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از ورود 19 هزار و 350 خودرو به حوزه سرزمینی آذربایجان‌شرقی جلوگیری شده و از خروج 21 هزار و 135 خودرو از شهرهای استان نیز ممانعت شده است.

ارشدترین مقام انتظامی استان تصریح کرد: تعداد 133 دستگاه خودروی متخلف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی توقیف و تعداد یک‌هزار و 491 دستگاه خودرو نیز اعمال قانون شده‌اند که بنای پلیس بر تذکر به رانندگان بوده است ولی برخی از رانندگان که اصرار به تخلف و ممانعت از دستور پلیس داشته‌اند جریمه و یا توقیف شده‌اند.

وی گفت: طی مدت اجرای طرح از 8 فروردین تا کنون نظارت بر اماکن و مجتمع‌های رفاهی که کانون تجمعات هستند، افرایش یافت که در همین راستا 650 واحد صنفی متخلف که به تذکرات پلیس توجه نکردند پلمب و به یک‌هزار و 200 واحد صنفی متخلف تذکرات لازم داده شد و از 975 واحد صنفی متخلف نیز تعهد گرفته شد و برای 312 واحد دیگر نیز اخطار پلمب صادر شد.

عبدی تأکید کرد: فعالیت تمام اماکن عمومی و صنوف به جز صنوف مرتبط با ارزاق عمومی، اصناف ارائه‌کننده ضروریات بهداشتی و ضدعفونی همچنین برخی اصناف خدمات‌رسان تا پایان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ممنوع خواهد بود و پلیس با همکاری نهادهای مرتبط بر روند اجرای این طرح نظارت خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان در پایان ضمن تشکر از تلاش‌های کارکنان پلیس در راستای مقابله با بیماری کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از همکاری آحاد مردم با پلیس نیز قدردانی و از آنها خواست تا برای قطع زنجیره این بیماری از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار