دکتر منوچهر کرمی از بهبودی و ترخیص ۳۲۵ نفر از بیماران مبتلا به کروناویروس در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: متأسفانه تاکنون حدود ۴۰ تن از هم استانی‌ها در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.
کد خبر: ۸۳۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰ 05 April 2020
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان از غربالگری سلامت اکثریت مردم استان در سامانه سلامت خبر داد و گفت: همکاران ما از طریق تماس با شهروندان در جای جای استان و ثبت وضعیت سلامت آن‌ها بیش از ۸۰ درصد مردم استان را مورد رصد و ارزیابی قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، دکتر کرمی اظهار کرد: سه عامل مهم موجب شد آمار ابتلا و شیوع کروناویروس در استان همدان نسبت به سایر استان‌ها کاهش یابد؛ نخست آن که ما پیش بینی شیوع کرونا را از ابتدای بهمن ماه وقتی که هنوز در کشور حرفی از ابتلا به این بیماری نبود، کرده بودیم و در جلسات به پیش‌بینی زیرساخت‌های لازم پرداخته بودیم.

وی افزود: کنترل و غربالگری مبتلایان از سطح خانه‌های بهداشت در دورترین روستا‌ها تا مراکز درمانی شهر‌ها عامل دیگری بر مدیریت شیوع کروناویروس بود و حتی در این مقیاس می‌توان گفت: ما از پیشرفته‌ترین کشور‌ها پیش هستیم چرا که وضعیت سلامت عموم مردم را در کشور غربالگری می‌کنیم در حالی‌که در کشور‌های اروپایی و آمریکایی روند غربالگری مرگ را آغاز کرده‌اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان ادامه داد: ورود جهادگونه مردم برای مقابله با شیوع این ویروس به ویژه در روز سیزده فروردین که با ماندن در خانه و عدم حضور در طبیعت و تجمعات به روند گسست زنجیره انتقال کمک کردند همچنین همدلی و همگرایی کادر بهداشت و درمان در مهار این بیماری و شیوع آن علت دیگری برای مدیریت شرایط بوده است.

وی در ادامه از غربالگری سلامت اکثریت مردم استان در سامانه سلامت خبر داد و خاطرنشان کرد: همکاران ما از طریق تماس با شهروندان در جای جای استان و ثبت وضعیت سلامت آن‌ها بیش از ۸۰ درصد مردم استان را مورد رصد و ارزیابی قرار داده‌اند که البته بخش بسیاری نیز با ورود به سامانه salamat.gov.ir و یا تماس با ۴۰۳۰ در این غربالگری شرکت کرده‌اند و این غربالگری در برخی شهرستان‌ها مثل نهاوند، فامنین و رزن به صددرصد رسیده‌است.

کرمی با بیان اینکه ۱۶ مرکز فعال شبانه روزی سلامت و خطوط تلفن دانشگاه که برای پاسخگویی به سوالات مردمی منظور شده است، مراجعات مردمی را به مراکز درمانی کاهش داده، گفت: خوشبختانه مشارکت فعال مردم در ثبت نام در سامانه سلامت نیز بر این روند تأثیرگذار بوده و این رویکرد مثبتی خواهد بود که اثرات مطلوبی بر ممانعت از روند شیوع کروناویروس دارد چراکه از حضور مردم در محیط بیمارستان و مراکز درمانی که آلودگی و احتمال ابتلا را بالاتر می‌برد، جلوگیری می‌کند.

وی همچنین از بهبودی و ترخیص ۳۲۵ نفر از بیماران مبتلا به کروناویروس در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: متأسفانه تاکنون حدود ۴۰ تن از هم استانی‌ها در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان با بیان اینکه میزان بروز تجمعی ابتلا به کروناویروس در سطح کشور از بین هر ۱۰۰ هزار نفر به ۶۲ نفر رسیده است، یادآور شد: این آمار در استان همدان ۲۵ نفر است و این بیانگر آن است که وضعیت بهتری نسبت به دیگر استان‌ها داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار