مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: یک بیمارستان ۵۰ تختخوابی به همراه یک فضای قرنطینه ۵۰ تختخوابی در زندان مرکزی اصفهان ایجاد کردیم همچنین یک بسته غذایی برای خانواده پنج هزار زندانی استان اصفهان که دادن مرخصی برای آنها مقدور نشد در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۳۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷ 04 April 2020

اسدالله گرجی زاده اظهار کرد: بیش از هفت هزار زندانی به مرخصی رفتند که ۶۱۵ نفر از آنها پایان حبس شدند و دوران محکومیت آنها تمام شده است و ۴۹۴ زندانی از این تعداد به مرخصی رفته مشمول عفو مقام رهبری شدند و دیگر به زندان بازنمی‌گردند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان در خصوص تعداد زندانیان آزاد شده در سال ۹۸ تصریح کرد: ۷۴۴ زندانی از طریق کمک‌های ستاد دیه در سال گذشته آزاد شدند که بدهی آنها بیش از ۱۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان بوده، از این رقم ۷۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان معادل ۶۸ درصد این رقم از طریق رضایت شکات و بخشش آنها، ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از طریق کمک ستاد دیه و هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان مبلغ اعسار این زندانیان بوده که چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آن از طریق نقدینگی زندانیان و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هم از طریق صندوق خسارات بدنی تأمین شده است.

وی با اشاره به ایجاد بیمارستان ۵۰ تختخوابی در زندان اصفهان مرکزی، اظهار کرد: یک بیمارستان ۵۰ تختخوابی به همراه یک فضای قرنطینه ۵۰ تختخوابی در این زندان ایجاد کردیم که زندانیانی که علائم بیماری کرونا داشتند در این قرنطینه قرار بگیرند تا دیگر زندانیان در صورت مثبت بودن این افراد دچار بیماری نشوند همچنین در صورت مثبت بودن بیماری آنها در بیمارستان ایجاد شده بستری خواهند شد.

گرجی زاده با تاکید بر اینکه این بیمارستان ۵۰ تختخوابی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر ایجاد شده است، گفت: قبل از این در صورت بیماری، افراد به بیمارستان‌های شهر منتقل می‌شدند که از امروز زندانیان دارای بیمارستان اختصاصی در زندان هستند و تجهیزات این بیمارستان توسط علوم پزشکی و هلال احمر تأمین شد.

وی با بیان اینکه شرایط کنترل زندان‌ها در حد مطلوب است، تصریح کرد: ورود زندانیان جدید به محیط زندان به خصوص زندان مرکزی ممنوع است و زندانیان جدید یا بازداشت موقتی‌ها در بازداشتگاه جدید ایجاد شده نگهداری می‌شوند و تا زمان مشخص شدن وضعیت شیوع بیماری کرونا به زندان داخل نمی‌شوند تا زندانیان در شرایط ایمنی باشند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: در همه شهرستان‌ها امکان محلق شدن زندانی جدید به دیگر زندانیان و محیط زندان وجود ندارد و زندانی جدید در محیط زندان‌ها پذیرش نمی‌شود و تلاش می‌شود با اقدامات لازم امکان ابتلای زندانیان از بین برود.

وی با اشاره به اینکه تمام اقدامات بهداشتی در زندان‌ها در حال انجام است، افزود: همه موارد بهداشتی و اصول ضدعفونی در مورد زندانیان و پرسنل زندان‌ها در حال اجراست، مواد ضدعفونی و اقلام بهداشتی هم به اندازه لازم تأمین شده است و زندان‌ها مشکلی در این مورد نداشته‌اند.

گرجی‌زاده با بیان اینکه دو مورد مشکوک به بیماری از ورودی‌ها داشته‌ایم، گفت: این دو مورد مشکوک به کرونا که در حال حاضر تحت درمان هستند از ورودی‌های جدید بودند که به محیط زندان وارد نشده بودند و پس از بازگشت هم در فضای قرنطینه زندان خواهند بود و پزشکان بر وضعیت آنها نظارت دارند.

وی در خصوص اختصاص بسته‌های غذایی برای خانواده زندانیان، گفت: یک بسته غذایی با دستور استاندار محترم و کمک خیران اتاق بازرگانی اصفهان برای خانواده پنج هزار زندانی استان اصفهان که در زندان هستند و دادن مرخصی برای آنها مقدور نشد در نظر گرفته شده که شامل اقلام ضروری مواد غذایی به ارزش هر بسته ۳۵۰ هزار تومان است و از امروز بین این خانواده‌ها توزیع می‌شود که این کمک علاوه بر کمک‌های انجمن حمایت از خانواده زندانیان است.

وی با بیان اینکه برخلاف تصور بسیاری، به وضع زندانیان توجه لازم می‌شود، افزود: نگاه جامعه اسلامی به زندانی به عنوان یک آسیب دیده است و باید کمک لازم برای برگشتن به دامان جامعه به آنها شود و این کمک‌ها همگی به خاطر این موضوع است و علیرغم همه صحبت‌ها مبنی بر نبود رسیدگی به وضع زندانیان، اما پرسنل زندان‌ها تمام تلاش خود را برای رسیدگی به وضع آنها داشته‌اند و این امر در کنترل شیوع بیماری کرونا در زندان‌ها قابل رؤیت است که در این مدت کمترین آسیب بیماری متوجه زندان‌ها بوده است.

منبع:ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار