استاندار کرمان در جلسه ای فوق العاده که امروز سیزدهم فروردین ماه با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان تشکیل داد به واکاوی راهکارهای مقابله با اثرات مخرب اقتصادی و اجتماعی ناشی از بیماری کرونا و مدیریت پساکرونا در استان کرمان پرداخت.
کد خبر: ۸۳۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷ 01 April 2020

به گزارش «تابناک کرمان»؛ دکتر فدائی با اشاره به آثار منفی شیوع بیماری کووید۱۹ در کشور، آسیب های اقتصادی و اجتماعی را مخرب توصیف و تصریح کرد: همزمان با مدیریت بیماری کرونا و در کنار پیشگیری و درمان باید به طور جدی برای کاهش اثرات شیوع بیماری در ابعاد مختلف برنامه ریزی کنیم.

استاندار کرمان نخستین ستاد استانی مدیریت پساکرونا را در کشور راه‌اندازی کرد

استاندار کرمان بابیان اینکه ۱۲ بهمن و با شیوع کرونا در چین، نخستین جلسه پیشگیری از بیماری کرونا در استان برگزار شد گفت: بخشی از آثار اقتصادی و اجتماعی گسترش کرونا ویروس در حال بروز است اما در آینده نزدیک نیز تبعات بعدی آن خود را نشان می دهد که پیش بینی، آینده نگری و ارائه راهکارهای کارشناسی منجر به کاهش مشکلات مردم بویژه اقشار آسیب دیده از بحران کرونا و پیشگامی استان کرمان در کنترل و مدیریت رکود اقتصادی و آسیب های اجتماعی می شود.

استاندار کرمان استفاده از توان و ظرفیت بخش غیردولتی را در مدیریت کرونا و پسا کرونا مهم ارزیابی کرد

دکتر فدائی از صاحب نظران، محققان، اقشار مختلف مردم، مدیران، صاحبان حرف و مشاغل، سازمانهای مردم نهاد، خیران، سرمایه گذاران، تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اهالی رسانه و متخصصان خواست پیشنهادات و برنامه های خود را برای مدیریت آثار منفی بحران کرونا در ابعاد مختلف به استانداری کرمان ارائه کنند.

در این جلسه مقرر شد: کار گروهی به مسئولیت سنجری مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان تشکیل شود

این کارگروه با عضویت اتاق های اصناف ، تعاون و بازرگانی، خانه صنعت، صندوق حمایت از کشاورزی، سازمان صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی تشکیل و درمورد شناسایی جامعه آسیب دیده و مشکلاتی که باید حل شود اقدام نماید و راههای مناسب استانی و ملی را برای حل مشکلات پیشنهاد کند.
همچنین کار گروهی به مسئولیت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و عضویت سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر، خیریه های بزرگ، آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام تشکیل و درمورد راههای تامین منابع و شناسایی منابع غیردولتی بررسی و پیشنهادهای مناسب را ارایه نمایند. همچنین کارگروه ها باید تا پیش از ۲۵ فروردین نتایج بررسی های خود را تدوین و اعلام کنند.

استاندار کرمان نخستین ستاد استانی مدیریت پساکرونا را در کشور راه‌اندازی کرد

همه به کمک‌دولت بیایند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در این جلسه اظهار امیدواری کرد با رفع بلیه کرونا ویروس از جوامع انسانی، سال خوبی در پیش داشته باشیم و جشن عبور از کرونا را برگزار کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی ادامه وضع موجود را نیز تا سه ماه آینده محتمل دانست و گفت: کشور تا چند ماه درگیر آثار کرونا ویروس خواهد بود.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه برای گذر موفق از این بحران به عزم ملی نیاز داریم تصریح کرد: همه باید در کنار دولت و دستگاههای مختلف قرار گیرند و با مشکلات مبارزه کنند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی افزود: دولت با محوریت وزارت بهداشت در راس مقابله با کرونا است و همه نیروهای مسلح در کنار دولت کار می کنند و جمهوری اسلامی در مقایسه با سایر کشور ها خوب، عمل کرده است هرچند که مشکلات عبور از بحران هم کم نیست.
وی با بیان اینکه ظرفیت بخش خیرین محدود است اظهار کرد: در بحث مدیریت بحران کرونا سه نگاه وجوددارد که یکی شامل دولت به معنای قوه مجریه است تا تدبیری بیندیشد و کشور دچار مشکل نشود که تا کنون تدابیر و مصوبات خوبی داشته است.
نگاه دوم حضور بخش خیرین است که در کنار دولت قرار بگیرند و در نگاه سوم، باید ظرفیت دولت و نظام و بخش خیرین دست به دست هم دهند و برای حل مشکلات کمک کنند.

تقدیر از عملکرد ستاد استانی مدیریت کرونا

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که زودتر از سایر استانها فعال شد افزود: بحران کرونا آثار و تبعات اقتصادی و اجتماعی دارد و دولت همزمان علاوه بر مبارزه با کرونا مدیریت تبعات آن را دنبال می کند.

استاندار کرمان نخستین ستاد استانی مدیریت پساکرونا را در کشور راه‌اندازی کرد

پرفسور زاهدی به آسیب دیدن حدود ۴۰ درصد از کسب و کارها در کشور با شیوع کرونا ویروس اشاره کرد و گفت: فعالیت های خوبی در استان در محلات و مناطق محروم برای کمک به افراد آسیب دیده از تبعات اقتصادی کرونا توسط خیرین و تشکلهای مردم نهاد آغاز شده که باید به طور منظم و حساب شده تداوم یابد.

در این جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح وضعیت توزیع شاغلان استان در رسته های مختلف؛ تقویت بخش کشاورزی، ارائه تسهیلات به صاحبان کسب و کارهای خرد و خانگی، ترغیب جوانان به پرکردن فرصتهای شغلی ایجاد شده ناشی از برگشت بخشی از اتباع بیگانه را پیشنهاد کرد.
اسماعیلی توجه به بهداشت و سلامت کارگران، تقویت کسب و کارهای اینترنتی و استفاده از ظرفیت بسیج را مهم خواند.
وی گفت: تاکنون سه هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند که باید شرایط آنها بررسی شود.

افزایش گردش مالی شرکت‌های صنعتی، معدنی در بانک‌های استان و پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی از راهکارهای حسینی نژاد مدیر کل صمت و شناسایی دقیق جامعه هدف، مشارکت بخش خصوصی و استفاده از نظرات صاحب نظران از راهکارهایی بود که سنجری مدیرکل اقتصادی استانداری کرمان ارائه کرد.

استاندار کرمان نخستین ستاد استانی مدیریت پساکرونا را در کشور راه‌اندازی کرد

تعریف پروتکل برای اصناف مختلف و جلوگیری از تعطیلی آنها نیز پیشنهاد شد

دکتر موحد رئیس کل دادگستری نیز آمادگی دستگاه قضا را برای همکاری، تسهیل و رونق اقتصادی در استان اعلام کرد. استفاده از توان سپاه، بسیج، ارتش نیز مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان در این جلسه علاوه بر نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان؛ پرفسور زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، رییس کل دادگستری، مدیران کل حوزه استاندار، صمت، کار، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اطلاعات ، هماهنگی امور اقتصادی استانداری، نماینده فرماندهی سپاه ثارالله استان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار