گزارش استاندار به وزیر کشور
استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه ویدیوکنفرانس استانداران با وزیرکشور گفت: بیش از ۸۰ درصد مردم استان با طرح فاصله گذاری اجتماعی همراهی داشته اند.
کد خبر: ۸۳۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۲ 01 April 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان احمدعلی موهبتی استاندار در جلسه ویدیو کنفرانسی وزیر کشور با استانداران؛ اظهار داشت: در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان، ۱۰۲ نقطه توسط یک هزار و ۲۵۸ نفر در سه شیفت کنترل می شود که بررسی های انجام شده بیانگر همراهی بیش از ۸۰ درصد مردم استان با این طرح است.

وی افزود: از ابتدای اجرای این طرح در استان تا روز دهم فروردین ۲۴۰ واحد صنفی متخلف پلمپ و ۹۵ خودرو مورد جریمه نقدی قرار گرفتند و ۴۴ خودرو نیز توقیف شده است.

رییس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: تا روز دهم فروردین دو هزار و ۲۸۱ خودرو از مبادی ورود و خروج در استان برگشت داده شده است که بیانگر کاهش ۴۷ درصدی در ورود و کاهش ۵۰ درصدی در خروج خودروها است.

موهبتی با بیان اینکه در پی همراهی مردم با این طرح و کاهش ترددات خودروها؛ ۴۲ درصد کاهش مصرف سوخت در روز نهم و ۶۳ درصد کاهش در روز دهم فروردین ماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته ایم؛ بیان داشت: نسبت مصرف سوخت روز دهم به نهم فروردین ماه امسال ۲۸ درصد کاهش را نشان می دهد در حالی که این میزان مصرف سوخت در روز دهم فروردین ۹۸ به روز نهم همان سال ۱۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در راستای تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، جلساتی برای ساماندهی توسعه مشارکت های مردمی، تشکلها و خیریه ها در استان تشکیل شده و کلیه شهرها، بخش ها و روستاها پهنه بندی شده است و برای هر پهنه از مجموعه نیروهای بسیج، هلال احمر، سمن ها و گروه های جهادی مسئول و معین تعیین گردیده است.

استاندار گفت: برای تامین اعتبارات مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی از محل کمک های خیرین مبلغ یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و اعتبارات منطقه آزاد چابهار ۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

موهبتی ادامه داد: توسط گروه های جهادی، خیرین و سمن ها برای همه بیماران کرونایی و خانواده هایشان تا سلامتی و بهبودی کامل بسته های بهداشتی و حمایتی تهیه و به آنها تحویل شده است‌.

وی افزود: طرح غربالگری در استان برای ۹۳ درصد از جمعیت استان انجام شده است.

رییس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه منحنی رشد بیماری در استان و کشور نگران کننده است، خواستار تامین اعتبارات مورد نیاز برای استان شد.

موهبتی در پایان ابراز امیدواری کرد با همراهی و مشارکت بیشتر مردم، میزان مبتلایان به این بیماری طی روزهای آینده کاهش یابد و در صورت عدم توجه و همکاری مردم با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، شرایط فوق بحرانی برای استان و کشور پیش رو خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار