کارشناس هواشناسی استان قم آسمان قم طی امروز را ابری اعلام کرد و گفت: از عصر امروز به تدریج بارش‌ها از سمت غرب استان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۳۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۱ 29 March 2020

به گزارش تابناک قم، مرتضی صبوری با بیان اینکه آسمان قم طی امروز ابری است، افزود: از بعد از ظهر امروز به تدریج بارش‌ها از سمت غرب استان آغاز می‌شود و گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید است.

وی ادامه داد: سرعت وزش باد امروز بین ۳۵ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت و حداقل دمای هوا هشت درجه و حداکثر دمای هوا ۲۱ درجه است.

کارشناس هواشناسی استان قم بیان کرد: هوای این استان در روز یکشنبه ابری در برخی ساعات همراه با بارش پراکنده باران و گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات خواهد بود.

وی با اشاره به وزش باد نسبتاً شدید در روز یکشنبه، افزود: سرعت وزش باد بین ۳۵ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت با جهت غربی و حداقل دمای هوا ۱۱ درجه و حداکثر دمای هوا ۱۵ درجه پیش بینی می‌شود.

صبوری تصریح کرد: آسمان قم در روز دوشنبه قسمتی ابری در برخی ساعات همراه با افزایش ابر و رگبار و رعد و برق خواهد بود.

وی با اشاره به وزش باد شدید در روز دوشنبه در قم، افزود: سرعت وزش باد بین ۴۵ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت با جهت غربی و حداقل دمای هوای قم هشت درجه و حداکثر دمای هوا ۲۱ درجه پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان قم تصریح کرد: آبگرفتگی معابر عمومی، صاعقه و تگرگ در کوهستان‌ها و مناطق مرتفع، اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی و لغزندگی جاده‌های کوهستانی، آسیب به سازهای غیر مقاوم در برابر باد از مخاطرات موج بارشی جدید به قم است.

وی گفت: تمهیدات لازم به‌منظور جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر. احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری و حفاظت از سازه‌های آسیب پذیر در برابر باد باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار