استاندار فارس:جذب اعتبارات ملی برای مقابله با ویروس کرونا در استان فارس در حال انجام است
کد خبر: ۸۳۳۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸ 25 March 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: عنایت الله رحیمی در اولین نشست شورای سیاست گذاری قرارگاه بهداشت و سلامت در حرم مطهر شاهچراغ (ع) با اشاره به جذب اعتبارات دولتی برای مقابله با ویروس کرونا گفت: تاکنون ٣٥ میلیارد تومان برای مقابله با این ویروس جذب شده است و همچنان رایزنی‌ها برای اخذ اعتبارات بیشتر ادامه دارد و به همین منظور از خیرین در سطح ملی هم کمک گرفته شده است.
استاندار فارس با بیان اینکه در فارس ٧ کمیته پشتیبانی، حمل و نقل، آموزش و آموزش و پرورش، مدیریت روانی جامعه، اطلاع رسانی، امنیتی و نظارت بر پیگیری اجرای مصوبات تشکیل شده است، افزود: در تمام زمینه‌ها کمیته تشکیل شده است و تلاش بر این است که با بهره بگیری از همه امکانات دولتی، مردمی و خیرین، تصمیمات و اقدامات مناسبی برای مقابله با ویروس کرونا انجام شود چنانکه تا کنون نیز فارس موفق بوده است.
رحیمی به راه اندازی قرارگاه بهداشت و سلامت در حرم مطهر شاهچراغ اشاره و تصریح کرد: این نشان از احساس مسئولیت اجتماعی متولیان این حرم نورانی در قبال مردم است .
آیت الله دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی نیز گفت: با راه اندازی قرارگاه، در این مدت کوتاه موفقیت‌های زیادی حاصل شده است .
وی با بیان اینکه یک فراخوان عمومی برای ریشه کنی کامل این ویروس نیاز است، افزود: از ظرفیت بقاع متبرکه، روحانیون، مساجد و اماکن مذهبی بهره گیری شود و این قرارگاه باید به عنوان یک پایه و اساس در شرایط بحرانی دایر باشد.
آیت الله دستغیب به استفاده کامل از ظرفیت حرم مطهر اشاره کرد و اظهارداشت: حتما باید به حکم عقل و شرع هرچه امکانات در اختیار حرم است به کار گرفته شود.
وی ادامه داد: دارالشفا حرم مطهر در کنار مراکز درمانی دیگر می تواند بیماران مشکوک به کرونا را پذیرش کرده و زیر نظر داشته باشد.
تولیت آستان احمدی و محمدی با بیان اینکه آگاهی بخشی در جامعه بسیار مفید است، افزود: صدا و سیمای فارس در آگاهی بخشی در خصوص موضوع کرونا به نحو احسن تلاش کرده است و موفق بوده که جای تشکر و تقدیر از صدا و سیمای مرکز فارس دارد.
آیت الله دستغیب از همراهی مردم با مسئولین تشکر کرد و گفت: این همراهی بخاطر اصالت، ایمان، تقوا و ایرانی بودن و مهمتر از آن فارسی بودن همراه با روحیه فداکاری و ایثار مردم است .
آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز گفت: این قرارگاه برای خدمت رسانی به بندگان خدا تشکیل شده است و این حرکت انقلابی و دینی همراه با دین پایه بودن خدمات به نمایش گذاشته شد .
سهرابی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس هم گفت: از گذشته حرم‌های مطهر ملجا و پناهگاه مردم بوده است .
همواره دشمنان به دنبال تضعیف و ناکارآمد نشان دادن دین در حکومت اسلامی هستند اما با راه اندازی این قرارگاه در حرم، این ظرفیت بی بدیل و بی نظیر ایجاد شد تا به جهان اثبات شود که نظام ، متکی به دین و حاکمیت دینی است .
وی ادامه داد: راه اندازی این قرارگاه اتفاق مبارکی بود که یک بازو به بازوی اجرایی استان اضافه شد و این مهم سرعت کنترل و پیشرفت استان را سریع تر می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار