استاندار خوزستان عنوان کرد:
استاندار خوزستان ضمن تشریح برنامه های استان در راستای تحقق شعار "جهش تولید" گفت: امسال برای تحقق جهش تولید شرکت ها و کارخانه های جدیدی در استان به بهره برداری می رسند.
کد خبر: ۸۳۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 25 March 2020

غلامرضا شریعتی در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه های استان در راستای تحقق شعار امسال اظهار کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "جهش تولید" نامگذاری شد. در یک دهه اخیر شعارهایی که تحت عنوان شعار سال از سوی رهبری اعلام می شوند، در حوزه اقتصاد است زیرا در شرایط کنونی اقتصاد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نقش بسیار مهمی نیز در ایجاد زیرساخت های کشور دارد.

وی افزود: در سال گذشته که سال "رونق تولید" نام داشت در استان تلاش کردیم تا در آن مسیر گام های موثری را برداریم. در این زمینه در حوزه های کشاورزی، صنعت و بخش خدمات اقدامات بسیار خوبی در راستای تحقق شعار سال انجام شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در سال ۹۷ به علت خشکسالی شدید و پس از آن در سال ۹۸ به علت وقوع سیلابی بی سابقه که در استان رخ داد، بعضا تولید کشاورزی استان با مشکلاتی مواجه شد اما با همه این مشکلات همچنان توانستیم جایگاه استان را در بحث تولید گندم کشور حفظ کنیم و همچنان در رتبه اول تولید گندم کشور قرار بگیریم. علی رغم وقوع این شرایط در سال ۹۸ تولید گندم در خوزستان به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید در صورتی که در سال ۹۷ این عدد کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن بود.

شریعتی با بیان اینکه ارزش کشت تابستانه خوزستان در سال ۹۸ بیش از ۶ هزار میلیارد تومان بود، ادامه داد: با توجه به وجود آب هایی که در پشت سدهای استان قرار داشت، کشت تابستانه استان را گسترش جدی دادیم و توانستیم در بخش عملکرد بسیار خوبی داشته باشیم. فقط در زمینه کشت برنج توانستیم حدود ۶۰۰ هزار تن تولید داشته باشیم. همچنین ذرت، دانه های روغنی، چغندر و ... نیز در استان تولید شد که همه این موارد باعث بالارفتن ارزش تولید محصولات کشاورزی استان شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه صنعت استان عنوان کرد: در سال ۹۸ تلاش شد تا گروه ملی فولاد ایران و کشت و صنعت هفت تپه که با بحران مواجه شدند را از بحران خارج کنیم. شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان نیز با مشکلاتی جدی مواجه بود اما تلاش شد با اعمال مدیریت صحیح شرایط آن نیز بهبود پیدا کند. فولاد اکسین نیز در شرایطی قرار داشت که در حال مواجه با مشکلات بود اما خوشبختانه با تمهیدات اتخاذشده این شرکت نیز وضعیت مطلوبی پیدا کرده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه تلاش های مستمری در جهت رونق تولید واحدهای صنعتی استان انجام شده است، ادامه داد: شرکت فولاد اکسین خوزستان سال ۹۷ را با حدود ۲۸ میلیارد تومان زیان به پایان رساند اما این شرکت با تلاش هایی که در جهت رونق تولید انجام داد، موفق شد تا سال ۹۸ را با حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان سود به پایان برساند. امسال پیش بینی می کنیم که این شرکت با حدود یک هزار میلیارد تومان سود مواجه شود.

شریعتی بیان کرد: امسال روند و مسیری که در جهت رونق تولید واحدهای صنعتی استان طی شد را دنبال خواهیم کرد تا شعار جهش تولید را محقق کنیم. از شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی انتظار داریم تا در سال جهش تولید، به بیش از ۵۵۰ هزار تن و در سال ۱۴۰۰ به حدود ۷۰۰ هزار تن تولید شکر برسد. همچنین از فولاد خوزستان و شرکت لوله سازی اهواز نیز انتظار داریم تا در سال جهش تولید، روند رو به رشد خود را ادامه دهند.

وی ادامه داد: امیدواریم گروه ملی فولاد ایران با تمهیدات اتخاذ شده بتواند در سال جاری به تولید حدود ۶۰۰ هزار تن در سال برسد. این شرکت در سال ۹۸ چیزی حدود ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار تن تولید داشت و امیدواریم که رشد پیش بینی شده را محقق کند. این شرکت باید بتواند مسیر خروج از بحران را پایدارتر و تثبیت کند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: صنایعی که در استان با رکود مواجه بودند و به سمت شکست گام بر می داشتند اکنون روند رو به رشدی داشته اند و در سال جهش تولید می توانند شرایط بهتری نیز برای خود و تولید کشور و استان رقم بزنند.

شریعتی گفت: برای تحقق جهش تولید شرکت های جدیدی در استان به بهره برداری خواهند رسید تا تولید استان را به حداکثر برسانیم. امسال پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس را با سرمایه گذاری ۳.۲ میلیارد دلار به بهره برداری خواهیم رساند. این شرکت خوراک پتروشیمی های استان را تامین می کند.

وی افزود: همچنین فاز اول کارخانه فولاد شهید جهان آرا با تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن و فاز دوم فولاد روهینا دزفول با ظرفیت حدود یک میلیون تن به بهره برداری رسد. پتروشیمی مسجدسلیمان نیز با ظرفیت حدود یک میلیون تن تولید اوره و آمونیاک نیز به بهره برداری می رسد تا باعث ارز آوری برای کشور و استان خوزستان شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: فاز دوم پالایشگاه آبادان را نیز با جدیت دنبال خواهیم کرد. همچنین امیدواریم NGL ۳۲۰۰ را در غرب کارون به بهره برداری برسانیم. در تلاش هستیم تا تولید را در حوزه نفت که با سیستم های نمک زدایی جدیدی به سرعت به بهره برداری می رسند افزایش دهیم تا بتوانیم در جهت چند برابر شدن تولید نفت گام برداریم.

شریعتی بیان کرد: صنایع و تولیدات بسیاری را در بخش های مختلف داریم که در مسیر جهش تولید و تحقق شعار رهبری گام های جدی برخواهند داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار