در حالی بیش از یک ماه از شیوع ویروس کرونا در استان مازندران می‌گذرد، افزایش نیاز به تجهیزات محافظتی، برخی کارگاه های پشتیبان مشاغل خانگی را برای تامین این تجهیزات وارد میدان کرد.
کد خبر: ۸۳۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰ 23 March 2020

ایرنا،برخی از واحدهای پشتیبان مشاغل خانگی شامل البسه، مواد ضد عفونی کننده با تغییر درنوع تولید فعالیت خود را به تولید ماسک ، دستکش ؛ البسته ایزوله بیمارستانی ( گان) و مواد ضد عفونی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص دادند و با این کار توانستند بخشی از نیاز استانی به این تجهیزات را برای تامین سلامت مردم تولید کنند و سهم خود را در بحران مقابله با این ویروس بپردازند.
براساس گزارش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، کارگاههای پیشتیبان مشاغل خانگی استان در این مدت بیش از یک میلیون دستکش، حدود ۶۰ هزار ماسک و ۳۰ هزار لباس ایزوله بیمارستانی گان تولید کردند و تا حدی توانستند نیازهای درمانگران در مراکز درمانی را پوشش دهند.
مشاغل خانگی در خدمت سلامت
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران می گوید : با شیوع ویروس کرونا به تناسب نیاز استان به تجهیزات محافظتی اعم از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده ، تعدادی از شرکت های تعاونی، شرکت های پشتیان مشاغل خانگی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش فنی و حرفه ای فعالیت خود را برای تولید تجهیزات محافظتی در استان و تامین مراکز درمانی استانی افزایش دادند.
کامران اصغرزاده گفت : در مجموع چهار واحدفعال در این حوزه توانستند حدود ۴۲ هزار لباس ایزوله بیمارستانی ( گان) و بیش از یک میلیون جفت دستکش مورد نیاز را تامین کنند و در اختیار واحدهای درمانی قرار دهند.
وی اضافه کرد : علاوه بر آن این واحدها بیش از ۴۲۰ هزار ماسک و ۸ هزار و ۵۰۰ لیتر مواد ضد عفونی کننده نیز تولید کردند و روند تولیدی خود را با رویکرد افزایشی بدون معطلی ادامه می دهند.
دبیر شورای اشتغال استان مازندران خاطرنشان کرد : ما از تمام ظرفیت های مشاغل خانگی و تعاونی در استان برای کمک به مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در راستای تولید تجهیزات مورد نیاز بهداشتی و پیشگیرانه به کار گرفتیم و همه ما به دنبال پرداختن سهم خود در مقابله با این ویروس هستیم.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اظهارداشت : به عنوان نمونه شرکت تعاونی تولیدی تجهیزات پزشکی سینا در سوادکوه روزانه بیش از ۳۵ هزار عدد دستکش لاتکس ، شرکت تعاونی آبفر تولید خود را به روزانه ۲ هزار عدد ماسک ؛ هزار عدد لباس ایزوله بیمارستانی (گان) افزایش داده و در این مدت بیش از ۶۰ هزار ماسک و ۳۰ هزار گان تولید و توزیع کرد.

به گفته وی ۱۱ مرکز و ۴۴ آموزشگاه تحت پوشش فنی و حرفه ای مازندران در این بخش فعال شدند.
اصغری از این واحدهای تولیدی خواست تا پایان بحران ویروس کرونا در مازندران به فعالیت خود برای ریشه کن شدن این ویروس ادامه دهند.

براساس آمار تاکنون ابتلا یک هزار و ۷۰۰ نفر در مازندران به ویروس کرونا قطعی شد و همین تعداد نیز بیماران مشکوک در بیمارستان های استان بستری شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار