فساد در برخی بیمه‌ها
بیمه مرکزی به یکباره اعلام کرد که بنا بر مصوبه شورای عالی بیمه، فروش بیمه‌نامه شخص ثالث برای دارندگان وسایل نقلیه در سال جاری 25 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۸۳۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ 21 March 2020

به گزارش تابناک اردبیل،‌علی‌اکبر روح‌نواز در صفحه شخصی خود نوشت: بیمه مرکزی به یکباره اعلام کرد که بنا بر مصوبه شورای عالی بیمه، فروش بیمه‌نامه شخص ثالث برای دارندگان وسایل نقلیه در سال جاری 25 درصد افزایش یافت.

مسئولان بیمه مرکزی در دفاع از این اقدام غیرمنتظره، با سر هم کردن برخی آمار و ارقام مدعی هستند که شرکت‌های بیمه‌ای بابت بیمه‌نامه شخص ثالث نه تنها سود نمی‌کنند بلکه به میزان 14 درصد از میزان درآمد هم متضرر می‌شوند!

البته بیمه مرکزی برای مشروعیت بخشیدن به مصوبه توپ را در زمین قوه‌قضائیه انداخته و با رد ناپختگی این تصمیم می‌گوید که متناسب با افزایش نرخ دیه از 270 میلیون به 330 میلیون تومان در سال 99، ‌چنین افزایشی را در فروش بیمه‌نامه اعمال کرده است.

با این استدلال،‌ مردم فکر می‌کنند که قوه قضائیه مسبب چنین افزایش سرسام‌آور حق بیمه اجباری شخص ثالث است و لابد همه 27 میلیون وسیله نقلیه بیمه شده تصادف می‌کنند!

مردم از رئیس قوه‌قضائیه که احیای حقوق عامه را در صدر برنامه‌های خود اعلام کرده می‌خواهند در راستای مقابله با تعرض و تضییع حقوق عمومی تلاش کند تا سهم دیه در افزایش خدمات بیمه‌ای و آمار و ارقام ادعایی بیمه مرکزی نه در بیمه‌نامه شخص ثالث بلکه در سایر بیمه‌نامه‌ها راستی‌آزمایی، شفاف‌سازی و تجدیدنظر شود.

آقای دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی شهریور 98 در مجمع‌عمومی عادی بیمه مرکزی اعتراف کرد که فساد در برخی بیمه‌ها وجود دارد!

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار