سیمای خراسان رضوی با پخش زنده ی ویژه برنامه ی مراسم سال تحویل به تهیه کنندگی سید محسن ناطقی به استقبال بهار 99 می رود. از آیتم های این برنامه می توان پخش زنده حرم، تواشیح، وله تبریک و شهیدان مدافع حرم نام برد.
کد خبر: ۸۳۲۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸ 19 March 2020

تابناک رضوی: در سالی که آخرین روزهای آن را پشت سر می گذاریم مملو از حوادث و رخدادهای مختلف از سیل ویرانگر فروردین ماه در بسیاری از نقاط کشور، زلزله، حوادث آبان ماه، شهادت سردار صلح، امنیت و مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهادت جمعی از تشییع کنندگان در کرمان و بالاخره شهادتی جمعی از هموطنان عزیز در حادثه هواپیمای اوکراینی و در نهایت با « ویروس کرونا » در هفته های پایانی سال توأم شد و جمعی از هموطنان و هم استانی های عزیزمان را مبتلا و تعدادی جان باختند و در کنار آن اتفاقات و رخدادهای شیرین و بزرگی بود که ملت عزیز ایران افتخار آفرین آن بودند از جمله حضور بی نظیر و چند ده میلیونی در مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهیدان، راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، انتخابات 2 اسفند و حرکت جهاد گونه کادر پزشکان، پرستاران و نیروهای مردمی اعم از نیروهای سپاه، بسیج مردمی و ... در دفاع بیولوژیک نشان دادن اقتدار و توان ملی به دشمن قسم خورده نظام و تبدیل بلا به نعمت و تهدید را به فرصت می توان اشاره کرد. صدا و سیمای خراسان رضوی در همه این حوادث، تحولات و رخدادها که با اشک و لبخند و غم و شادی همراه بود در خط مقدم نقش آفرینی کرد و از لحظه اول اعلام رسمی ابتلا مردم کشور و استان به ویروس کرونا صدا و سیمای خراسان رضوی تمهیدات لازم برای ایفای رسالت رسانه ای خود اتخاذ کرد که اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، آموزش، آرام بخشی چهار راهبرد شبکه استانی بود و با درک درست این رخداد با هوشیاری و اقدام حرفه ای رسانه ای به وظایف خود همت گماشت و در آستانه تعطیلات نوروز با توجه به ضرورت عدم سفرهای نوروزی و در خانه ماندن مردم خوب و عزیز استان تغییر اساسی در جدول برنامه های پخش خود متناسب با شرایط  جدید اطلاع رسانی مستمر و مسؤلانه توأم با اجتناب از ایجاد ترس، نگرانی و بیم در میان مردم در عین حال برجسته سازی واقعیت فراگیری ویروس کرونا اقدام به طراحی کنداکتور برنامه ها با رویکرد طنز و نشاط، پر کردن اوقات فراغت، تفریحات و سرگرمی آموزشی و اطلاع رسانی در ایام نوروز کرده که به اطلاع هم استانی های عزیز می رسد.

 

سیمای خراسان رضوی با پخش زنده ی ویژه برنامه ی مراسم سال تحویل به تهیه کنندگی سید محسن ناطقی به استقبال بهار 99 می رود. از آیتم های این برنامه می توان پخش زنده حرم، تواشیح، وله تبریک و شهیدان مدافع حرم نام برد.

بهار فیروزه ای نیز با آیتم های مسابقه، سرود، سفره هفت سین، گپ عیدانه، گزارش ویژه، وله تبریک و مسابقه پیامکی به تهیه کنندگی سید محسن ناطقی و کارگردانی مسعود توجهی در 15 قسمت 55 دقیقه ای قدم در بهار 99 می گذارد.

برنامه های در مسیر زندگی، آبنبات چوبی، گزارش پنج، صبح خراسانی و معرکه از دیگر برنامه هایی هستند که به صورت ویژه به نوروز 99 خواهند پرداخت

سریال نوروزی زوج‌و فرد هر روز ساعت ۲۳،باکس های مستند در سه بخش ۷،۱۳،۲۱،مجموعه  طنز جدی نگیرید روزهای زوج ساعت ۲۲,مجموعه طنز  ناخونک روز های فرد ساعت۲۲و مجموعه  شوخی کردم هر روز ساعت۹،مستند مسابقه خانه ما جمعه ها ساعت۱۷ ،در مسیر زندگی نیز از دیگر برنامه های سیمای خراسان رضوی برای ایام نوروز می باشد.

همچنین سیمای خراسان رضوی از روز اول تا پانزده فروردین هر روز ساعت۱۴:۱۵و بازپخش روز بعد ساعت۱:۳۰بامداد یک فیلم سینمایی مهیج برای ببیندگان خود تدارک دیده که اسامی این فیلم ها به ترتیب روز شامل ملک سلیمان نبی،سن اندریاس،لونه زنبور،ترافیک،حمله به بلوک،زاپاس،شمشیر اژدها،اخرین جنگجوی قهرمان روسیه،رسوایی۲,ربوده شدگان۳,هشتاد دقیقه،بادیگارد،شکارهیولا ها،اسباب بازی های زمان،قطار چونای می باشد.

روز شیرین، نوروز شیرین 

ویژه برنامه صدای خراسان رضوی می باشد که در بخش صبحگاهی ایام پایانی سال 98 و روزهای آغازین سال 99 پخش خواهد شد. این برنامه سعی دارد تا در قالب یک برنامه ی ترکیبی ساده و در ساختار کلامی پیامی ضمن ارتباط با برخی از نهادها و سازمان های حوزه سلامت ، اطلاعات و پیام های لازم نوروزی را به مخاطبان  و شنوندگان خود تقدیم کند ولحظات شادی رابرای آنان فراهم آورد.

از آیتم های روز شیرین، نوروز شیرین که به تهیه کنندگی مصطفی اعلمی تولید خواهد شد میتوان به اشعار بهاریه، حرف های شیرین، سرود و ترانه های بهاری، ارتباط با گزارشگران شهرستان های مختلف استان نام برد.

برنامه صد سال به این سالها نیز در دو مرحله ی قبل سال تحویل و روزهای ابتدایی سال 99 از صدای خراسان رضوی پخش خواهد شد.

توجه به آداب میزبانی و مهمانی، ، توجه به شعار سال، استفاده از اشعار و غزل های مناسب ایام بهار و نوروز، معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان های استان و توجه به برخی از مفاهیم در حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی از برخی های محورهای موضوعی این برنامه می باشد.

از عوامل صد سال به این سال ها می توان به تهیه کنندگی رضا سلیمانی، گویندگی ریحانه شادمان و احسان کاشانی، گزارشگری پریسا منفرد و جواد حسن زاده و صدا برداری امیر دادور نام برد.

مسابقه هفت سین ویژه برنامه رادیویی است که در ایام نوروز هر سال از شبکه استانی صدای خراسان رضوی پخش می شود. این برنامه با هدف تقویت اطلاعات عمومی و تشویق مخاطب به رقابت های سالم و سازنده پخش می شود.

مسابقه هفت سین سعی می کند تا با طرح سؤالات متعددی در زمین های مختلف فضایی شاد و هیجان انگیز به شرکت کنندگانش القاء کند.

این مسابقه بهتهیه کنندگی مهدی مقدس زاده، گویندگی علی دهقانی، صدا برداری امیر داور، دستیاری پروین قربانی و ارتباطات زهرا محمدی در نوروز 99 روی آنتن خواهد رفت.

 

رادیو زیارت خراسان رضوی نیز با تولید برنامه ی احسن الحال در 14 برنامه 15 دقیقه ای با شعار حال مرا خوب کن به استقبال بهار 99 می رود. هدف اصلی این برنامه توجه به زائر نوروزی و ایجاد یک حس خوب می باشد.

 

فضای مجازی صدا و سیمای خراسان رضوی نیز برنامه های گسترده ای برای نوروز 99 در دست تولید دارد که از جمله این برنامه ها می توان به تولید 10 قسمت ویدئو کامنت با موضوع نوروز، آداب و رسوم، ویژگی های استان از جمله جاذبه های گردشگری، فرهنگ عامه و توصیه های مفید ویژه ایام نوروز، تولید یک قسمت انیمیشن با موضوع نوروز، انتشار حد اقل 300 خبر نوروزی، معرفی دیدنی های استان در قالب ویدئوهای جذاب در 30 قسمت، تولید 5 اینفوگرافی، تولید 2 قسمت مستند مصاحبه محور پارادوکس نوروزی، تولید 11 قسمت پادوکس، معرفی جاذبه های تاریخی فرهنگی و هنری استان وخبرهای ویژه نحوه پیشگیری ازابتلا به ویروس کرونا اشاره نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار