درخواست مدیران رسانه‌ها و مطبوعات استان از مردم قزوین؛
دست در دست هم، با اتحاد و همدلی به جنگ کووید ۱۹ می‌رویم
کد خبر: ۸۳۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 18 March 2020

برای شکست

درخواست مدیران رسانه‌ها و مطبوعات استان از مردم قزوین؛

برای شکست "کرونا" در خانه‌های خود بمانید/ دست در دست هم، با اتحاد و همدلی به جنگ کووید ۱۹ می‌رویم

 تقریبا اولین روزهای اسفندماه سال جاری بود که تب و تاب انتخابات مردم استان قزوین را درگیر کرده بود که زمزمه‌هایی از ورود کرونا ویروس به استان قزوین شنیده شد. ویروسی که از کشور چین شروع شده بود و پس از آن میهمان ناخوانده دیگر کشورهای جهان می‌شد.

با ورود ویروس کووید ۱۹ به قزوین، به واسطه جدی نگرفتن این بیماری و عدم رعایت مسائل بهداشتی روز به روز شاهد افزایش آمار مبتلایان به این ویروس هستیم. بنابراین جامعه رسانه ای استان قزوین تصمیم گرفت که با صدور بیانیه ای با توجه به نزدیک بودن سال جدید، از مردم عزیز استان خود درخواست کنند که با رعایت مسائل بهداشتی این ایام را در منازل خود بمانند و از رفت و آمد غیرضرور جلوگیری کنند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

در این بیانیه آمده است: در این روزهای پرالتهاب و تعیین کننده، آنچه بیش از همه اهمیت دارد، همکاری و مشارکت حداکثری و هماهنگ بین مردم عزیز و مسئولین مربوطه در رابطه با رعایت مسائل ایمنی و پیشگیری از شیوع ویروس کووید19 موسوم به کرونا است.

درحال حاضر تمام توان دستگاه های خدمات رسان و همه ظرفیت های موجود در کشور و استان های درگیر از جمله استان قزوین، برای مبارزه با ویروس کرونا بسیج شده اند.

این بیانیه می‌افزاید: در کنار خدمات پزشکی و اقدامات درمانی، یکی از اصول خدشه ناپذیر وضعیت های بحرانی در جامعه، اطلاع رسانی شفاف و مطالبه گرانه و به هنگام و توأم با راستی و درستی از سوی رسانه ها بمنظور افزایش سطح آگاهی و اعتماد عمومی است.

 موضوعی که این ایام با صف آرایی رسانه های معاند و بنگاه های دروغ پراکنی دشمن، بمنظور تخریب اعتماد عمومی و القای وحشت و ترس و هدف قراردادن روح و روان خانواده های ایرانی اهمیتی دوچندان یافته است.

رسانه های استان قزوین، بازتاب شفاف و مفید از این پدیده شوم را، یک فریضه و تکلیف و وظیفه ذاتی قلمداد کرده و متعهد شده ایم تا با تمام توان، زمینه ارتقای امید اجتماعی و کاهش آسیب های روحی و روانی ناشی از این بحران را با دقت، سرعت و صداقت فراهم آوریم.

این بیانیه تصریح می‌کند: اما با تکیه بر باور (تقدم پیشگیری بر درمان) و نیز طبق اظهارات متخصصین داخلی و پروتکل های سازمان بهداشت جهانی، شکستن زنجیره انسانی این ویروس، موثرترین و کارآمدترین سلاح مبارزه با آن است. لذا علیرغم نزدیکی ایام سال جدید و رغبت بیشتر مردم به خرید و مسافرت، از مردم عزیز استان قزوین تقاضا داریم با لغو سفرها و کاهش ترددهای غیرضروری در معابر و بازارها و مراکز خرید و فروش و خیابانهای شهر از شیوع بیش از پیش این ویروس در سطح جامعه و به خطرانداختن سلامت خود و خانواده محترمشان پرهیز کنند.

انتظار داریم مردم خوب استان با درکی درست از وضعیت بحرانی موجود، در کنار رعایت دقیق اصول بهداشتی و مراقبت های لازم و همچنین انس با پروردگار عالم و دعا برای دفع بلا از جامعه، سفرهای تفریحی و مسافرت های خود را به بعد از شکست کرونا موکول نمایند که در غیر اینصورت متاسفانه علاوه بر گسترش ویروس کرونا، بحران های اجتماعی و صدمات جبران ناپذیر دیگری نیز متصور خواهد بود.

در پایان این بیانیه آمده است: در پایان ضمن آرزوی سالی سرشار از سلامتی و شادی و سربلندی برای خانواده‌های ایرانی، رفع همه گرفتاری‌ها را از درگاه خداوند حکیم مسئلت داریم.

اسامی رسانه‌های استان قزوین:

_محمد کشاورز، مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین
_میترا بهرامی مدیرمسئول سایت خبرکده و دبیر خانه مطبوعات قزوین
_ زینب کلهر خبرگراری مهر
_حسن سلیمانی فروردین امروز
_ناهید نقدی مردمسالاری
_مریم نقدی نشریه اقتصاد مردم
_رویا بابایی نشریه پیک توانا
_زهرا عبداللهی خبرگزاری ایکنا و ایسنا
_علی درودیان خبرگزاری تسنیم
_حامد نوروزیان سایت خبری گذرنیوز
_علی اصغر مهرعلیان سایت خبری تابناک
_جابر خرم نیا، خبرگزاری فارس
_حسن عابدینی، سایت قزوین خبر
_رحیم سرکار، نشریه دریچه گفتگو
_ محمد درافشان، روزنامه ایران
_سهیلا عظیمی، خبرگزاری بسیج نیوز
_سیده محبوبه امیدوار، سردبیر هفته نامه مینودر
_عاطفه مشایخی، مدیرمسئول هفته نامه مینودر
_جابر خرم‌نیا، مدیر خبرگزاری فارس و رئیس هیئت مذیرهٔ خانهٔ مطبوعات
_صادق چگینی، کانون رسانه امام رضا  البرز
_سیده فاطمه هاشمی، خبرگزاری شبستان قزوین
_مریم محمدی، سابت خبری شاخص نیوز
_احمد خورگامی، نشریه ۷ دی
_سید فرهاد حسینی، نشریه آبیک فردا
_قاسم اللهیاری، خبرگزاری دفاع پرس
_رکسانا رضایی، نشریه نگاه قزوین
_مسعود میرزایی، کاسپین قزوین
_سید مصطفی جعفری، مدیر خبرگزاری ایلنا مرکز قزوین
_مصطفی جولاده نیکو، مدیرمسئول پایگاه خبری تیتر قزوین

_هادی درزی رامندی دبیر خبرگزاری ایرنا، مدیرمسئول نشریه رویداد قزوین و مدیر خانه مطبوعات استان 
_حیدری، سرپرست خبرگزاری ایرنا
_مهدوی، سردبیر ثنای مینودری
_کانون خادمیاری خبر و رسانه قزوین
_حنانه امیری، پایگاه تحلیلی خبری صبح قزوین و سخنگوی خانه مطبوعات

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار