کد خبر: ۸۳۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶ 16 March 2020
مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی به پیش‌بینی آخرین وضعیت بارش‌ها در روز‌های پایانی سال ۹۸ و روز‌های ابتدایی سال آینده پرداخت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، صادق ضیاییان، مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی در گفتگو با میزان گفت: پیش‌بینی ما برای روز‌های پایانی سال بارش‌های خفیفی در استان‌های کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان، مازندران و در شمال غرب کشور است و به طور کلی نوار غربی کشور بارش‌های پراکنده و خفیفی را خواهند داشت.
 
وی ادامه داد: اولین سامانه بارشی جدی روز چهارشنبه ۲۸ اسفندماه وارد کشور می‌‎شود و از این روز بارش‌های خوبی را در نیمه غربی کشور خواهیم داشت و استان‌های لرستان، شمال استان خوزستان، استان کهگلویه بویر احمد از بارش‌های خوبی برخوردار خواهند بود و استان‌های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی و شرق استان یزد در روز پنج شنبه هوای بارانی را خواهند داشت.
 
مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی روز‌های ابتدای سال آینده نیز تصریح کرد: در روز اول فروردین سال ۹۹ بارش‌های پراکنده‌ای را در نوار غربی خواهیم داشت.

ضیاییان در پیش‌بینی هوای تهران نیز خاطرنشان کرد: هوای تهران نیز در روز سه‌شنبه ناپایداری و بارش‌های پراکنده‌ای را ممکن است شاهد باشیم، ولی آن قدر قابل توجه نیست، ولی در روز چهارشنبه احتمالا بارش‌های بهتری خواهیم داشت.
 
مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد همچون سال گذشته باران‌های سیل‌آسایی را در برخی استان‌های کشور داشته باشیم، تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که پیش‌بینی‌ها مناسب و خوب است و ما امیدواریم که منجر به سیل نشود چراکه پیش‌بینی سیل سه تا چهار روز قبل از آن قابل تشخیص است، اما به طور کلی اگر بارش‌ها زیاد است، اما فعلا نقشه‌ها نشان می‌دهد که مانند سال گذشته نیست و هرچه نزدیک‌تر شویم می‌توانیم پیش‌بینی دقیق‌تری داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار