آمار مبتلایان قطعی به این ویروس به یک هزار و ۲۰۶ نفر و تعداد بیماران مشکوک نیز به یک هزار و ۵۴۲ نفر رسید و در این مدت یکزار و ۱۲۸ بیمار مشکوک پس از بهبودی از بیمارستان های مازندران مرخص شدند.
کد خبر: ۸۳۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹ 15 March 2020

استاندار مازندران از تمامی دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا با تمام توان برای مقابله با بیماری کرونا وارد عمل شوند و تاکید کرد : باید از تمام ظرفلیت‌های استان برای مقابله با این بیماری استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، احمد حسین زادگان روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد ، گفت : دستگاههای اجرایی موظفند با تا تمام امکانات و تجهیزات فیزیکی و نیروی انسانی خود برای مهار ویروس کرونا به میدان بیایند و نباید فکر کنند که وظیفه ای در این زمینه ندارند.

نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر این که تمامی دستگاههای اجرایی بدون توجه به این که فعالیتشان در چه زمینه ای بوده است ، باید برای مقابله با کرونا وارد عمل شوند ، توضیح داد : ما در داخل استان مازندران ظرفیت های خوبی برای مقابله با این ویروس در اختیار داریم، ولی به نظر می رسد که تاکنون از بخش زیادی از این ظرفیت ها استفاده نشده است و این رویه می تواند ما را در آینده دچار مشکل کند.
رییس قرارگاه پدافند مقابله با کرونا در مازندران گفت : به عنوان نمونه دستگاه های اجرایی مانند جهاد کشاورزی اعم از تعاون روستایی ، شیلات و یا دیگر بخش ها ، تامین اجتماعی ، بنیاد شهید و ایثارگران ، فنی حرفه ای ، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر دستگاههایی که شاید فکر کنند مقابله با کرونا در چارچوب فعالیت و وظیفه اشان نیست ، ظرفیت های زیادی دارند که باید از این ظرفیت ها برای مقابله با کرونا استفاده کنند.
وی اضافه کرد : امروز تامین اجتماعی افراد تحت پوشش زیادی دارد که باید اطلاع رسانی نسبت به این ویروس را به جمعیت تحت پوشش خود به صورت همه جانبه داشته باشد.

حسین زادگان اظهار داشت : همچنین جهاد کشاورزی و زیرمجموعه آن همانند شیلات نیز نیروهای زیادی را تحت پوشش دارند که به نظر می رسد تاکنون اقدام زیادی برای آگاهی سازی جامعه تحت پوشش خود از جمله پره داران و بازار ماهی فروشان انجام نداده است.
نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر این که مسئولیت اصلی خدمات رسانی به افراد تحت پوشش هر دستگاه بر عهده همان دستگاه متولی است و برای بیماری کرونا هم این مسئولیت ساری و جاری است ، هشدار داد : مسئولیت هرگونه کم کاری در این حوزه ها نیز بر عهده مدیران و متولیان این دستگاه هاست.

وی با هشدار به تمامی مسئولان و مدیران استان که هر گونه کم کاری مدیران دستگاه های اجرایی دولتی و غیر دولتی در این ارتباط به هیچ عنوان قابل اغماض نیست و قطعا با آنها برخورد خواهد شد ، گفت : قرارگاه پدافند زیستی مقابله با کرونا استان نیز تمام فعالیت های دستگاههای دولتی و اجرایی را زیر نظر دارد و عملکردشان در این ارتباط مورد ارزیابی قرار می گیرد.
استاندار مازندران همچنین خواستار برخورد فعال تر هیات های مذهبی در استان مازندران برای مقابله با کرونا شد و از سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی این بخش خواست تا از این ظرفیت و طلاب حوزه های دینی برای آگاهی رسانی مردم نسبت به ویروس کرونا استفاده کند.

نیاز ضروری به مشارکت مردم و خیرین
استاندار مازندران استفاده از ظرفیت خیرین و مردمی را در شکست کرونا بسیار موثر دانست و اظهار داشت : دولت تلاش خوبی را برای تامین نیازمندی های استانی در مقابله با کرونا انجام داده، ولی همچنان ما به دلیل محدودیت مالی دولت، نیاز به مشارکت بیشتر مردم به خصوص خیرین در این ارتباط داریم.
حسین زادگان افزود : خیرین ما در برخی شهرستان ها گام های خوبی را برای تامین برخی از تجهیزات و نیازمندی های بیمارستانی انجام دادند و انتظار می رود تا سایر شهرستان ها نیز این ظرفیت ها را به میدان بیاورند.
وی ادامه داد : از نظر ما تنها ۱۰ درصد از ظرفیت خیرین و تشکل های مردم نهاد برای مقابله با کرونا در استان به میدان آمد و همچنان ظرفیت های زیادی وجود دارد که وارد گود نشده است ، این در حالیست که در شرایط فعلی به مساعدت این گروهها از لحاظ مادی و معنوی نیاز داریم.
نماینده عالی دولت در مازندران گفت : در سطح شهرستان ها و استانی برای دریافت کمک های خیرین اقدام خوبی انجام شده است و امیدواریم که همانند گذشته خیرین به کمک مردم بیایند تا بتوانیم با این ویروس مقابله جدی داشته باشیم.
وی افزود : علاوه بر این ، برخی از دستگاههای ما از جمله بانک ها ، مودیان مالیاتی و سایر حوزه ها بیش از گذشته می توانند در این برهه حساس از لحاظ مالی برای تامین نیازمندی های استانی کمک کار باشند و درخواست ما این است که در روزهای ناخوشی به استان کمک کنند.
حسین زادگان گفت : ما باید از تمام ظرفیت های مادی و معنوی از جمله خیرین برای تامین نیازمندی های استان در شرایط حساس استفاده کنیم و اکنون نیز انتظار می رود خیرین مازندرانی به کمک درمانگران بشتابند.
کرونا در کمین چهارشنبه سوری و دید و بازدید نوروزی
استاندار مازندران یکی از نگرانی ها جدی استان را در شرایط کنونی انتشار بیشتر ویروس کرونا در برنامه های چهارشنبه آخر سال و دید و بازدیدهای نوروزی برشمرد و گفت : اگر ما نتوانیم برای جلوگیری از اجتماع چهارشنبه سوری و دید و بازدید آخر سال اقدام اساسی انجام دهیم، قطعا گسترش بیشتر ویروس کرونا را خواهیم داشت که می تواند مشکل استانی را بیشتر کند.
وی اضافه کرد : گرچه تاکنون برای برگزار نشدن آیین چهارشنبه آخر سال اقدام خوبی انجام شده است، ولی باید همچنان این فرایند دنبال شود تا ما هیچ اجتماعی در ارتباط با چهارشنبه آخر سال نداشته باشیم.
نماینده عالی دولت در مازندران گفت : برای توقف دید و بازدید نوروزی نیز جهت جلوگیری از فوران ویروس کارهای اساسی برای آگاهی رسانی صورت گیرد و از خبرنگاران و رسانه ها برای اطلاع رسانی در این زمینه بیش از هر موضوع دیگری انتظار کمک می رود.

حسین زادگان گفت : در حال حاضر تمامی تلاش های در استان معطوف به حفظ وضعیت موجود است و باید برای هر موضوع و بهانه ای که تهدیدی برای وضعیت موجود باشد و آن را به سمت بدتر شدن ببرد ، چاره اندیشی و مقابله کرد و در این میان تک تک شهروندان وظیفه مند هستند.

وی افزود : از تمامی خانواده ها انتظار داریم که برای چهارشنبه آخر سال همکاری کامل کنند چون سلامت خودشان و دیگران و همه ما در خطر قرار می گیرد و باید با اطلاع رسانی همگانی و اجرای پویش های مردمی تلاش کنیم تا دید و بازدیدهای نوروزی را به پس از شکست کرونا موکول کنیم.

خارج کردن مسافرکش‌های شخصی از خطوط
رییس قرارگاه پدافند زیستی مقابله با کرونا مازندران همچنین یکی از نگرانی های دیگر در ارتباط با ویروس کرونا را ادامه فعالیت مسافربرهای شخصی در استان دانست و گفت : گزارشاتی خوبی از وضعیت کار این مسافرکش ها به خصوص این که مسایل ایمنی در برابر ویروس کرونا به ما نمی رسد.

وی تاکید کرد : انتظار می رود تا خودروهایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند ، توسط دستگاههای متولی و نظارتی شناسایی و جلوی فعالیتشان گرفته شود.

حسین زادگان افزود : به نظر می رسد دستگاههای متولی باید در این ارتباط نیروهایی را در ایستگاههای سواری برای نظارت بر فعالیت مسافربرهای شخصی مسافرکش داشته باشند و چنانچه مسایل بهداشتی را رعایت نمی کنند با آنها برخورد شود.
تمدید بن های غیر نقدی
استاندار مازندران خلوت سازی فروشگاهها را یکی از راههای مقابله با کرونا در استان دانست و تاکید کرد : اگر اجتماع مردمی همچنان در برخی فروشگاههای بزرگ وجود دارد باید هر چه زودتر چاره اندیشی و علت آن مشخص شود.

وی افزود : دستگاههای متولی باید بر این موضوع نظارت بیشتری داشته باشند چون انتظار این بود که این فروشگاهها پروتکل بهداشتی را رعایت کنند و چنانچه نتوانند تمهیدات مناسب را برای خدمات دهی داشته باشند باید از فعالیتشان جلوگیری و تعطیل شوند.
حسین زادگان اظهار داشت : احتمال می رود که برخی از این اجتماعات به دلیل صدور بن کارت های غیر نقدی زمان دار باشد . انتظار می رود تا مدیران این فروشگاهها زمان انقضای این کارت ها را افزایش دهند تا از اجتماع مردمی جلوگیری شود.
اجرای کامل مصوبات
استاندار مازندران گفت : اجرای تمام و کمال مصوبات کارگروه پدافند زیستی مقابله با کرونا برای مدیران دستگاههای اجرایی استانی و دستگاههای مورد اشاره ضروری است و باید به طور مطلوب اجرایی شود.
حسین زادگان افزود : این مصوبات برای سلامت مردم در کارگروه مصوب می شود و زمانی می تواند موثر باشد که به درستی از سوی مدیران و دستگاههای اجرایی به مرحله عملیاتی برسد و در این ارتباط عملکرد مدیران مورد ارزیابی قرار می گیرد.
براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران آمار مبتلایان قطعی به این ویروس به یک هزار و ۲۰۶ نفر و تعداد بیماران مشکوک نیز به یک هزار و ۵۴۲ نفر رسید و در این مدت یکزار و ۱۲۸ بیمار مشکوک پس از بهبودی از بیمارستان های مازندران مرخص شدند.
براساس این گزارش تاکنون ۶۲ نفر در مازندران براثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار