مالک باشگاه تراکتور گفت: خوشبختانه من طرفدار تراکتور و ماشین‌سازی که قبلاً نامش گسترش فولاد بود، هستم.
کد خبر: ۸۳۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹ 15 March 2020

محمدرضا زنوزی مطلق در برنامه فرمول یک شبکه یک سیمای کشور اظهار داشت:

من به رشته فوتبال علاقه خاصی داشته و سال 1375 با گسترش فولاد از فوتسال تیمداری را شروع کردم و در دهه 80، این تیم را به تیم فوتبال تبدیل کرده و کار را از لیگ استانی شروع کرده و این تیم را به لیگ برتر رساندم.

وی گفت: مشکلات اساسی فوتبال کشور شامل نفوذ وزارت ورزش در فدراسیون است و تیم‌های خاص را مدیریت می‌کنند که سهام‌دار این تیم‌ها نیز هستند. پرسپولیسی بودن وزیر ورزش شایعه است؟ خود آقای انصاری‌فرد از این تریبون اعلام کردند که ایشان شبانه با هیأت مدیره جلسه گذاشته و تصمیم می‌گیرند و تقریباً سه چهار روز قبل، آقای انصاری‌فرد این موضوع را اعلام کرد. در تمامی موضوعات، این شکلی است.

زنوزی تصریح کرد: وقتی که هر کسی را در پست خودش استفاده نکنید، یک سری مشکلات به وجود می‌آید. در صنعت و اقتصاد نیز چنین است. وقتی یک نماینده رأی نمی‌آورد، یکی از دوستانش در دولت او را در یک بخش اقتصادی کشور می‌گذارد و همانطور که من کار سیاسی نمی‌توانم بکنم، یک سیاست‌مدار هم نمی‌تواند کار اقتصادی کند و این فرد کار را خراب می‌کند و باعث زمین خوردن برخی شرکت‌ها می‌شود.

مالک باشگاه تراکتور نسبت با عملکرد برخی مجریان ورزشی انتفاد داشته و عنوان کرد: کسی که کارمند روابط عمومی یک باشگاه را به عنوان مجری و گزارشگر می‌گذارد، این مشکلات رخ می‌دهد. همه چیز قاطی شده است و بنده سر همین موضوع نامه‌ای به صدا و سیما ارسال کرده‌ام و از گزارشگران و همکاران شما انتقاد دارم و مدیریت باید به فرد خاطی تذکر دهد، چرا که مجری که در آن صندلی نشسته باید عدالت ایجاد کند.‌

وی در مورد باخت های تیمش و همچنین شانس قهرمانی تیمش گفت: دلیل باخت‌های ما چه چیزی است؟ شما فیلم‌ها را نگاه کنید، بنده نمی‌گویم در داوری‌ها اتفاق خاص می‌افتد، ولی معتقدم که تعصب در داوری‌ها وجود دارد، البته اگر از جای دیگر سفارش نشده باشد‌. انشاالله هر موقع بگذارند تراکتور قهرمان لیگ برتر می‌شود.

پژو احمدی‌نژاد را نخریدم

یکی از بحث‌های جذاب برنامه فرمول یک موضوع خرید ماشین رئیس جمهوری قبلی کشور در مزایده توسط مالک باشگاه تراکتور بود.

زنوزی در این مورد گفت: من هم در رسانه‌ها شنیدم که پژوی آقای احمدی‌نژاد را خریده‌ام. کار خیری است، ولی من نخریدم و هر کسی که خریده، برای خیریت کار بوده است. مثلاً پیراهن بازیکن فوتبال را می‌خرند و از نظر معنوی روی آن قیمت‌گذاری می‌کنند و پول آن را در کار خیر هزینه می‌کنند. نمی‌دانم چرا این موضوع را مطرح کرده‌اند، این کار درست بود و در فضای مجازی عکس خریدار را دیده‌ام که کنار ماشین و به همراه چهار نفر عکس گرفته‌اند؛ شاید کسی که خودرو را خریده کمی شبیه من بود.

سرم را راحت روی بالش می‌گذارم

مالک باشگاه تراکتور گفت: وزارت ورزش، صنایع و ... هر کدام چند تیم دارند و شائبه‌هایی هم در خصوص نتایج بود که من معتقدم هیچ موقع تراکتور بیشتر از سه امتیازی که در بازی رفت مقابل ماشین‌سازی احتیاج داشت، نمی‌تواند احتیاج داشته باشد که تراکتور با تمام قدرتش به ماشین‌سازی دو بر صفر باخت. این در حالی است که تراکتور برای بازگشت به کورس قهرمانی، به آن سه امتیاز نیاز داشت. من وجدانم راحت است و می‌خواهم وقتی سرم را روی بالش بگذارم، راحت بخوابم. مثل بعضی‌ها شب‌ها جلسه نمی‌گذارم تا یک‌سری کارها را انجام دهم.

وی گفت: شرایط کشور برای طرح اقتصادی تیم‌های فوتبال مناسب نیست، من هزینه را انجام می‌دهم ولی برخی‌ها از حاشیه‌های فوتبال سود می‌برند. این کارها می‌تواند در باشگاه هم رخ دهد تا هزینه‌های تیم تأمین شود و 3 تیم پیروزی، استقلال و تراکتور می‌توانند 15 درصد اقتصاد کشور را در دست بگیرند.

چرا شبکه 3 به دو تیم تهران تعلق دارد

زنوزی بیان کرد: ‌‌باید اول یاد بگیریم که به همدیگر احترام بگذاریم و متاسفانه می‌خواهیم از حقوق همدیگر سوء استفاده کنیم، کسانی از جایگاه‌های مختلف نشسته و قضاوت‌های با عدالت انجام نمی‌دهند، یک مجری به خاطر تیم خودش کارشناسی‌ها را هدایت شده از کارشناس داوری سئوال می‌کند و آقای فنایی، هفته گذشته در مورد صحنه تراکتور گفت که شما صحنه پنالتی را نشان ندادید. وقتی عدالت اجرا نمی‌شود تیم‌ها و هواداران به جان هم می‌افتند.

وی در همین مورد افزود: این موضوعات مدیریت می‌شود که این اتفاقات رخ داده و هواداران با همدیگر مشکل پیدا کنند. مدیریت اشتباه و قضاوت نادرست در رسانه ملی توسط مجری و گزارشگر توأم با تعصبات خاص باعث این موضوعات می‌شود و انتظار نداشته باشید اصلاح شود. 3 تیم پرهوادار را همه می‌شناسیم، چرا شبکه سه فقط متعلق به دو تیم تهرانی است؟ معتقدم هواداران تراکتور بیشتر از تیم‌های تهرانی است، به اندازه آنان به تراکتوری‌ها هم بها دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :