رئیس هیات کوهنوردی استان کرمانشاه از ممنوع بودن صعودهای گروهی به کوه‌های کرمانشاه در پی شیوع بیماری کرونا خبر داد.
کد خبر: ۸۳۰۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 14 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،ثریا شهبازی ، بااشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور، اظهارکرد: هرساله با مساعد شدن شرایط جوی در روزهای پایانی سال باشگاه‌ها و گروه‌های غیررسمی کوهنوردی اقدام به فراخوان برای انجام آموزش‌ و صعودهای گروهی می‌کنند.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه در این صعودها حضور گروهی ورزشکاران را داریم و این مسئله ممکن است باعث انتقال کرونا بین این افراد شود، لذا به منظور پیشگیری از این مسئله اخیرا از سوی فدراسیون بخشنامه‌ای مبنی بر ممنوع بودن صعودهای گروهی دریافت کرده‌ایم.

رئیس هیات کوهنوردی استان تاکید کرد: براین اساس، به تمام باشگاه‌های دارای مجوز و گروه‌های غیررسمی کوهنوردی کرمانشاه ابلاغ کرده‌ایم که حق انجام فراخوان برای صعودهای گروهی به کوه‌های استان را ندارند.

وی اضافه کرد: هرچند باشگاه‌های دارای مجوز این دستورالعمل را رعایت کرده‌اند، اما متاسفانه شاهد فراخوان‌هایی از سوی برخی گروه‌های غیررسمی بوده‌ایم که به آنها تذکرات لازم را داده‌ایم و در صورتی که توجهی نکنند، با آنها برخورد می‌شود.

شهبازی یادآورشد: طبق بخشنامه‌ای که از سوی فدراسیون ابلاغ شده، اقامت کوهنوردان در پناهگاه‌ها نیز ممنوع خواهد بود و از کوهنوردان استان نیز انتظار داریم تا پایان شیوع کرونا از شب ماندن در پناهگاه‌ها خودداری کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار