نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در مدیریت کرونا در گیلان از فعال شدن ستاد هدایت کمک های مردمی و خیرین در حوزه سلامت و مقابله با کرونا دراستان خبر داد.
کد خبر: ۸۳۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ 11 March 2020

 ستاد هدایت کمک های مردمی به بیمارستانهای گیلان فعال شد

 

دکتر محمد حسین قربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با قدردانی از کمک های خیران گفت : هم اکنون خیران زیادی از سراسر کشور و نیز گیلانی های مقیم خارج از کشورتماس می گیرند تا کمک های خود را به بیمارستان های استان اهدا کنند.

وی تصریح کرد: به منظور مدیریت وساماندهی این موضوع واختصاص کمک های مردمی بر مبنای خواست و نیت خیران ومردم درحوزه سلامت و درمان بیماران کرونایی برای نخستین بار در کشور ستادی متشکل از4 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان که از سرمایه ها و چهره های مورد وثوق و اعتماد جامعه علمی هستند در قالب ستاد هدایت کمک های مردمی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان فعال شده است.

وی اظهار کرد : استان در اقدام داوطلبانه این ستاد را فعال کرد تا تمامی کمکهای مردمی و خیرین در این مجموعه هدایت و تجمیع شده و با توجه به اشرافی که این افراد بر مجموعه علوم پزشکی گیلان و شرایط و کمبودها و مشکلات کنونی بیمارستان ها دارند در جای خود برای تامین نیازهای بیمارستان ها و کادر درمانی اختصاص یافته و صرف شود.

 وی تصریح کرد : در این میان به مردم تضمین و تعهد می دهیم که تا ریال آخر این کمک ها فقط برای سلامت مردم و رفع نیازمندی ها و آلام آنان در حوزه بیمارستانی هزینه شود.

نگرانیم که در خانه هر گیلانی یک جنازه باشد

 وی در ادامه با تاکید بر اینکه بخش درمانی همه توان خود را به کار گرفته است، افزود  : با این حال اگرهمه امکانات کشور هم به این حوزه اختصاص یابد اما مردم رعایت نکنند باز هم با مشکلات جدی مواجه می شویم.

وی اظهار کرد : ساده ترین و اصلی ترین راه برای جلوکیری از شیوع این بیماری دست خود مردم است که با یک اقدام و پیشگیری ساده که ماندن در منزل است به راحتی می توانند به قطع چرخه شیوه این ویروس کمک کنند .

وی تصریح کرد : آنچه که در توان داشتیم از طریق فضای مجازی و رسانه ای استان برای اطلاع رسانی به مردم انعکاس دادیم و بارها و بارها از مردم استان خواسته ایم جز در موارد خیلی اضطراری از منازل خارج نشوند .

وی تاکید کرد : حتی به مردم اعلام کرده و می کنیم اگر پیشگام مبارزه با بحران نباشید ما نگرانیم که زمانی برسد که درخانه هر گیلانی یک جنازه باشد.

 اگر مردم به عنوان سربازان خط مقدم همکاری نکنند، به سمتی می رویم که این اپیدمی و گسترش همگانی شکل گرفته و آن زمان دیگر خیلی دیر است و مدیریت آن از دست همه خارج می شود و شاهد یک فاجعه خواهیم بود .

وی تاکید کرد : راه مبارزه با این ویروس توسعه بیمارستان ها و ظرفیت آنها و گسترش تخت های آی سی یو نیست بلکه راه مقابله با این بحران سخت ، بسیار ساده و آنهم  پیشگیری و در خانه ماندن است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار