در گزارش زیر با ۷ ابزار مدرنی آشنا می‌شویم که اختراع آن‌ها پیش بینی شده بود.
کد خبر: ۸۲۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ 10 March 2020

اختراعات مدرنی که گذشتگان پیش بینی کرده بودند

به گزارش تابناک سمنان: مخترعان و نویسندگان داستان‌های علمی تخیلی با آن ایده‌های ناب و جالب شان همیشه دنیا را هیجان زده کرده اند، اما شگفت انگیزترین بخش ماجرا آن است که بعضی از ایده‌های آن ها، حتی با آن که یک قرنی از مطرح شدن شان می‌گذرد، به حقیقت پیوسته اند. بیشتر ما شاید ندانیم که اختراع گوشی‌های هوشمند در واقع مدت‌ها قبل از آن که چنین چیزی وجود داشته باشد، پیش بینی شده بود. در ادامه با ۷ ابزار مدرنی آشنا می‌شویم که اختراع آن‌ها پیش بینی شده بود.

۱- گوشی هوشمند
نیکولا تسلا، دانشمند و مخترع بزرگ، اختراع گوشی‌های هوشمند را در مقاله سال ۱۹۲۶ خود در نشریه نیویورک تایمز، پیش بینی کرده بود. بعد‌ها در سال ۱۹۶۴ هم آیزاک آسیموف، نویسنده مشهور داستان‌های علمی تخیلی، پیش بینی کرد روزی از طریق ارتباطات ماهواره‌ای تماس از هر نقطه زمین ممکن خواهد شد و برای این کار دیگر نیازی به سیم کشی نخواهد بود. این پیش بینی دقیقاً به حقیقت پیوست.

۲- سیستم آموزشی فناوری پیشرفته
به وجود آمدن سیستم‌های آموزشی فناوری پیشرفته در کتاب «در سال ۲۰۰۰» پیش بینی شده بود. «در سال ۲۰۰۰» یک کتاب مصور فرانسوی است که در سال ۱۹۱۰ منتشر شد و در آن پیشرفت‌های علمی به تصویر کشیده شده بود که تصور می‌شد بشر تا سال ۲۰۰۰ به آن‌ها دست پیدا کند. درست است که امروزه ما از کلاهخود‌های سیم کشی شده برای درس خواندن استفاده نمی‌کنیم، اما حالا بیشتر کار آموزش با استفاده از رایانه‌ها انجام می‌شود و دیگر نیازی به حضور در کتابخانه نیست.

۳- هواپیما
تصویر زیر همان چیزی است که ژان مارک کوته، هنرمند فرانسوی، از قایق‌های پرنده در ذهن داشت و در سال ۱۹۰۰ آن را در کتاب «در سال ۲۰۰۰» که پیشتر به آن اشاره شد، به تصویر کشید. کوته اسم این قایق‌های پرنده را ایرباس یا همان اتوبوس هوایی گذاشته بود.

۴- کارت اعتباری
اولین کسی که ایده کارت‌های اعتباری را مطرح کرد، ادوارد بلامی، نویسنده داستان‌های علمی تخیلی بود. بلامی در سال ۱۸۸۸، در کتاب خود، «نگاه به عقب»، درباره این کارت‌ها صحبت کرده بود.

۵- گفت و گوی تصویری
ژان مارک کوته، هنرمند فرانسوی، در سال ۱۹۱۰ یعنی زمانی که هنوز هیچ فناوری ویدئویی وجود نداشت، در کتاب «در سال ۲۰۰۰» که پیشتر به آن اشاره شد، اختراع این فناوری را پیش بینی کرده بود. این ایده در آن دوره بسیار جلوتر از زمان خود به نظر می‌رسید.

۶- سفر به ماه
ژول ورن، نویسنده بزرگ، در سال ۱۸۶۵ سفر انسان به ماه را پیش بینی کرده بود. او در کتاب خود، «سفر به ماه»، به تفصیل از امکان فرود انسان روی کره ماه صحبت کرده بود. با آن که در آن زمان هیچ داده تجربی از این موضوع وجود نداشت، بعضی از ارقامی که در کتاب او آمده بسیار دقیق هستند. برای مثال، ژول ورن گفته بود برای درست کردن شش میلیارد لیتر گاز، بیشتر از ۷۵۲ تن باروت نیاز خواهد بود که محاسبه کاملاً درستی بود.

۷- لوازم خانگی خودکار
تصویر زیر که یکی از تصویرسازی‌های کتاب «در سال ۲۰۰۰» است که پیشتر از آن صحبت شد، بسیاری از امکانات سالن‌های زیبایی و وسایل خانگی پیشرفته امروزی را برای ما تداعی می‌کند که حالا تنها با استفاده از یک اپلیکیشن قابل کنترل هستند.

منبع: روزیاتو

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار