مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی امروز زمان دقیق مسابقات فوتسال جام ملت‌ها را مشخص می‌کنند که هنوز میزبان این رقابت‌ها مشخص نیست.
کد خبر: ۸۲۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ 10 March 2020

به گزارش تابناک سمنان: در حالی امروز (سه شنبه) تاریخ جدید برگزاری مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام می‌شود که هنوز مشخص نیست این مسابقات قرار است در کدام کشور برگزار شود. یکشنبه شب در خبر‌ها آمده بود که مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا قرار است از ۱۵ تا ۲۶ مرداد ماه برگزار شود. ابتدا در این تاریخ قرار بود بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا انجام شود، اما به دلیل اینکه رقابت‌های قهرمانی آسیا به تعویق افتاد، مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم دارند بازی‌های جام باشگاه‌ها را اواسط آذر ماه برگزار کنند. این خبر در حالی به بیرون درز پیدا کرده که تاکنون هیچ منبع رسمی آن را تایید نکرده و به نوعی می‌توان گفت که گمانه زنی رسانه‌ای بوده و همان طور که از قبل هم در خبر‌ها آمده است، کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد امروز (سه شنبه) ۲۰ اسفند ماه زمان دقیق برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا را اعلام کند.

 

با توجه به آن که مسابقات جام جهانی  فوتسال هم در شهریور ماه به میزبانی لیتوانی برگزار می‌شود، اگر بنا باشد رقابت‌های قهرمانی آسیا در مرداد ماه انجام شود، در آن صورت فرصت کافی برای ۵ تیم اول آسیا باقی نمی‌ماند که بتوانند خود را برای حضور در رقابت‌های جام جهانی آماده کنند و باید با تمام خستگی که دارند پا به رقابت‌های جهانی بگذارند. به همین دلیل بعید است کنفدراسیون فوتبال آسیا بخواهد بازی‌های جام ملت‌ها را مرداد ماه برگزار کند و به احتمال بسیار زیاد این مسابقات بعد از یام ماه مبارک رمضان (خرداد ماه) آغاز خواهد شد.

همچنین با توجه به آن که ویروس کرونا در سر تا سر نقاط جهان شیوع پیدا کرده، این احتمال وجود دارد که ترکمنستانی‌ها بخواهند از میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا انصراف دهند. به همین دلیل مسئولان AFC از ترکمنستانی‌ها خواسته اند که هر چه زودتر تکلیف خودشان را مشخص کنند. اگر ترکمنستان حاضر نشود میزبانی مسابقات جام ملت‌ها را بر عهده بگیرد، در آن صورت AFC به سراغ دیگر کشور‌های پیشنهاد دهنده می‌رود که از قضا یکی از این کشورها، کشورما ایران است. چندی پیش مسئولان کمیته فوتسال کشورمان نامه‌ای را را به مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کردند و در آن نامه خواستار میزبانی مسابقات جام ملت‌ها شدند و به دنبال همین موضوع مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در جواب نامه به مسئولان کمیته فوتسال کشورمان اعلام کردند که هنوز هیچ چیزی مشخص نیست و فعلا باید متظر بمانید، زیرا هنوز تصمیم قطعی مبنی بر میزبانی رقابت‌های جام ملت‌ها گرفته نشده و باید منتظر ماند و دید در نهایت مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا کدام کشور را به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب می‌کنند.

 

لازم به ذکر است که تیم ملی فوتسال کشورمان در مسابقات جام ملت‌های آسیا در گروه چهارم با تیم‌های ملی عربستان، کره جنوبی و تایلند همگروه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار