حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور:
به گزارش تابناک سمنان: امام جمعه میامی بابیان اینکه احیای فرهنگ منابع طبیعی در جامعه نیازمند نهضت فراگیر است، گفت: فرهنگ کاشت درخت بین آحاد جامعه ترویج شود.
کد خبر: ۸۲۹۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ 09 March 2020

Image result for کاشتن درخت سمنان

امام جمعه میامی در دیدار با رئیس و کارکنان اداره منابع طبیعی میامی به میزبانی دفتر خود، ضمن بیان اینکه احیای فرهنگ منابع طبیعی در جامعه نیازمند نهضت فراگیر است، گفت: باید فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی تبدیل شود لذا به همه مردم توصیه می‌کنیم تا در این ایام درخت بکارند.

وی بابیان اینکه از مسئولان انتظار می‌رود تا درزمینهٔ کاشت درخت و مهم‌تر از آن نگهداری از درختان موجود تلاش کنند، ابراز داشت: فضای سبز موجب نشاط اجتماعی و فردی می‌شود لذا اگر به دنبال ایجاد منابع طبیعی پایدار در جامعه هستیم می‌بایست برای حفظ و نگهداری آن نیز دقت کنیم.

حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور بابیان اینکه درختکاری از نگاه دین اسلام یک اقدام خداپسندانه است، افزود: امروز می‌بایست فرهنگ کاشت درخت و حفظ عرصه‌های طبیعی به‌عنوان اقدامی خداپسندانه در بین آحاد جامعه ترویج شود بنابراین از نهادهایی مانند شهرداری، منابع طبیعی و محیط‌زیست، آموزش‌وپرورش و سایر دستگاه‌های اطلاع‌رسان و فرهنگ‌ساز استان انتظارمی رود که در راستای ترویج فرهنگ درختکاری اهتمام بیشتری داشته باشند.

صفایی پور ضمن بیان اینکه احیا فرهنگ منابع طبیعی در جامعه نیازمند نهضت فراگیر است، تصریح کرد: با توجه به اینکه سرسبز نگه‌داشتن کشور یک ضرورت محسوب می‌شود بنابراین انجام این امر نیاز به مشارکت همگانی است و همه باید در این مقوله ورود پیدا کنند.

وی در پایان بابیان اینکه باید از منابع آب، خاک و زمین به‌عنوان ثروت ملی به‌خوبی استفاده کرد، افزود: نباید بگذاریم آلودگی زیست‌محیطی به اجتماع آسیب وارد کند و تنها گزینه اهمیت دادن به فضای سبز و تلاش برای حفظ و حراست از منابع طبیعی به‌عنوان میراث ماندگار است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار