رئیس نظام پزشکی استان کرمانشاه گفت: تعداد قابل توجهی از پزشکان داوطلبانه برای خدمت در بیمارستان‌های گلستان و محمد کرمانشاهی مختص بیماران کرونایی استان، ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۸۲۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 07 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،محمدباقر حیدری اظهار داشت: جامعه پزشکی همیشه درگیر هستند، اما این روزها با وجود بیماری کروناویروس نقش آن‌ها پررنگ‌تر شده است، البته این وظیفه است و بهبود هموطنان آرزوی ماست.

وی جامعه پزشکی را رزمنده جبهه در خط مقدم توصیف کرد و افزود: بیش از 2 هزار پزشک در سطح کشور برای خدمت در بیمارستان‌های مختص بیماران کرونایی ثبت‌نام کرده‌اند که در استان کرمانشاه نیز تعداد قابل توجهی از پزشکان برای خدمت در بیمارستان‌های گلستان و محمد کرمانشاهی (مختص بیماران کرونایی استان کرمانشاه)، داوطلبانه اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس نظام پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه در خصوص شیفت‌بندی و تقسیم‌بندی پزشکان در حال حاضر و تعطیلات عید نوروز مشکل خاصی نداریم، گفت: از مردم می‌خواهیم به بعضی از گروه‌های پزشکی که حضور ضرورتی ندارد، کمتر مراجعه کنند به عنوان مثال در ارتباط با عمل زیبایی و اورتودنسی بعد از بیماری کرونا مراجعه کنند تا ازدحام در مطب ها ایجاد نشود.

وی بیماری کرونا را یک بیماری شبیه آنفولانزا توصیف کرد و افزود: افتراق این دو از هم قدری مشکل است، لازم نیست اشخاص به خاطر یک سرفه سریعا به بیمارستان‌های مختص بیماران کرونا مراجعه کنند در صورت داشتن تب، بی‌حالی، درد عضلانی، سرفه‌های خشک با سابقه سفر به مناطق آلوده ابتدا به پزشک عمومی مراجعه کنند، اگر نیاز باشد به سطح بالایی برای ادامه روند درمان، معرفی می‌شوند.

حیدری به مردم توصیه کرد در منزل بمانید، نکات بهداشتی را رعایت کنند چون که مهمترین سلاح مبارزه با بیماری کرونا عوامل پیشگیرانه است.

وی خطاب به افرادی که کرونا را جدی نمی‌گیرند و سفر و ترددهای آن‌ها همچون سابق در حال انجام است، گفت: آموزشی مفید است که تغییر رفتار ایجاد شود شاید مشکل از طرف ماست که خوب آموزش نمی‌دهیم، ولی کلا تا به بلایی گرفتار نشویم قدر عافیت را نمی‌دانیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار