هادی زارعی در گفتگو با تابناک:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ثلاث باباجانی گفت:از سامانه سردسیری و سد آزادی برای تبدیل ۲۰۰۰ هکتار زمین دیم به آبی حداکثر تا دو سال دیگر در شهرستان استفاده می شود.
کد خبر: ۸۲۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 07 March 2020

هادی زارعی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه  ضمن اشاره به کشت بهاره ۲۰۰ هکتار سیب زمینی برای اولین بار در ثلاث باباجانی ابراز داشت: کشت سیب زمینی از اواخر اردیبهشت ماه آغاز می شود؛ همچنین در میان کشت های بهاره، کشت نخود بهاره نیز از اواخر اسفند ماه شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه میانگین سطح برداشت گندم دیم در سال گذشته بین ۹۰۰ کیلوگرم تا یک تن بوده است افزود: در سال ۹۸ مجموع کشت گندم ۷۸۰۰ هکتار، کشت جو ۱۸۵۰ هکتار و نخود پاییزه ۶۰ هزار هکتار می باشد.که رغبت کشاورزان بیشتر به سمت کشت پاییزه و دیم است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ثلاث باباجانی ضمن اشاره به استفاده از سامانه سردسیری و سد آزادی برای تبدیل در مجموع ۲۰۰۰ هکتار زمین دیم به آبی حداکثر تا دو سال دیگر تصریح کرد: هزار هکتار زمین دیم در هر سامانه از آبیاری دیمی به آبی تغییر وضعیت پیدا می کنند که هم اکنون ۲۰۰ هکتار زمین با انتقال آب از سد آزادی از حالت دیم به آبی تبدیل شده و در کشت بهاره استفاده می شوند.

زارعی با بیان اینکه شهرستان ثلاث باباجانی چهار فصل بوده و دارای مناطق سردسیر، معتدل، نیمه گرمسیر و گرمسیری است اظهار داشت: این آب و هوا پتانسیل بسیار مساعدی برای کشاورزی شهرستان به وجود می آورد به طوری که ثلاث باباجانی مستعد پرورش مرکبات و زیتون بوده و در سال گذشته برای اولین بار ۳ هکتار لیموترش کشت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه باغبانی ۱۷۰ هکتار چاه کنی با هزینه دولت در ازگله انجام شد که هم اکنون سیستم آبیاری، انشعابات فرعی و قطره چکان ها نصب که در سال جدید ۱۵۰ هکتار آن کشت می شود. در مجموع ۱۱۰۰ هکتار اراضی باغی در شهرستان ثلاث باباجانی وجود داشته که بیشتر مربوط به گردو و سیب است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ثلاث باباجانی افزود: توزیع کود در شهرستان به یک کیسه به ازای هر هکتار بوده و در مجموع با وجود ۲۱ هزار هکتار اراضی ثلاث باباجانی تنها ۵۰۰ تن کود توزیع شده است.

زارعی در پایان گفت: به دلیل وقوع زلزله و کاهش درآمدها کشاورزان بیشتر به سمت کشت دیم و باغداری رفته اند که در این میان ۱۰۰ هکتار باغ زیتون وجود داشته که ۷۰ هکتار آن یک تکه است و خوشبختانه در سال ۹۸ توانستیم برای توسعه این قطعه اعتبارات مناسبی دریافت کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار