سمپاشی مزارع کشاورزی ۷ شهرستان فارس بر علیه ملخ صحرائی در حال اجرا است
کد خبر: ۸۲۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 07 March 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس از درگیر بودن ۷ شهرستان جنوبی این استان با هجوم دسته‌های ملخ صحرائی خبر داد و تاکید کرد که اقدامات مقابله‌ای و مبارزه با این آفت، همچنان با قوت تداوم دارد.
حمید دبیری بیان کرد: متاسفانه با موج جدید حمله دسته‌جات ملخ که روزانه وارد کشور و به تبع آن استان فارس می‎شوند، مواجه هستیم، به طوریکه شاهد هجوم دسته‌های ملخ صحرایی به مزارع شهرستان‌های گراش، خنج، قیروکارزین، لامرد و مُهر، فراشبندو لار با این آفت روبرو بوده‌اند.
او افزود: تاکنون مبارزه با ملخ‌های صحرایی در هزار و ۹۵۰ هکتار انجام شده است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: سمپاش‌های دولتی در مزارع آلوده و درگیر مستقر هستند و برای مبارزه بیشتر به کمک مردم و کشاورزان نیاز داریم.
او افزود:تاکنون برای سمپاشی این مزارع ۲ تن سم مصرف شده و ۷ تن سم نیز بین کشاورزان ۱۴ شهرستان استان توزیع شده که در مواقع ضروری استفاده شود.
وی ادامه داد برای تهیه و توزیه سم در استان هیچ مشکلی وجود ندارد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت به دستور استاندار ۲۰ نفر از افراد مطلع و اگاه به دستگاه سمپاش با ادوات کامل از فیروزآباد برای کمک و یاری به کشاورزان درگیر با ملخ به شهرستان مهر اعزام شدند و عملیات سمپاشی را انجام دادند.
دبیری خاطرنشان کرد: شماره تماس ۱۵۰۴ برای اطلاع رسانی به سازمان جهاد کشاورزی فارس در این باره راه‎اندازی شده است.
این مقام مسئول در جهادکشاورزی فارس از مردم خواست در صورت مشاهده ملخ فورا با شماره تلفن ۱۵۰۴ تماس بگیرند.
دبیری به کشاورزان توصیه کرد که بازدید روزانه و در چند نوبت از مزارع خود را در دستور کار قرار دهند و گفت: از آنجا که سم رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم از ان‌ها می‌خواهیم که با سمپاش‌های خود به سازمان جهاد کشاورزی فارس کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار